کد خبر: ۴۸۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

هزینه‌های مقابله با داعش برای انگلیس در سه سال گذشته

آمارهای جدید نشان می‌دهد که وزارت دفاع انگلیس برای مقابله با داعش در سه سال گذشته 800 میلیون پوند هزینه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، براساس آمارهای منتشر شده از سوی پارلمان انگلیس، این هزینه‌ها شامل 469.4 میلیون پوند در سال مالی 2016 و 2017 می‌شود.

این آمارها همچنین مشخص کرد که عملیات مقابله با داعش در سال قبل 262.4 میلیون پوند و در بازه زمانی 2014 تا 2015، 47.2 میلیون پوند هزینه داشته است.

معاون وزیر کشور انگلیس در امور دفاعی در آمارهای ارائه شده به پارلمان این کشور گفت، اینها هزینه‌های خالص اضافی است که وزارت دفاع برای این عملیات هزینه کرده است.

این هزینه ها درحالی منتشر شده که مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس گفته است لندن به حملاتش علیه اهداف تروریستی تا زمانیکه داعش به طور کامل از عراق و سوریه بیرون رانده شود، ادامه می‌دهد.

این آمارها همچنین در بحبوحه نگرانی ها درباره تهدیدها علیه غیرنظامیان منتشر شده است. وزرای کابینه دولت انگلیس می‌گویند تلفات غیرنظامیان در عملیات ضد داعش غیرعمدی است.

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع انگلیس گفت: کل هزینه‌های خالص عملیات ضد داعش در عراق و سوریه 779 میلیون پوند است که شامل عملیات فوق العاده، پشتیبانی و هماهنگی برای هزاران تن از پرسنلی است که در عملیات موسوم به "سایه" با داعش می‌جنگند و همچنین هزینه‌های مربوط به عملیات هوایی شامل سوخت رسانی و مهمات رهگیر را نیز شامل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین