کد خبر: ۴۸۳۸۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵

استانبول؛ آثار باستانی، غذای خوشمزه و معماری مدرن

ترکیه، همسایه دوست‌داشتنی، تقریبا اولین مقصد گردشگری ایرانی‌ها برای سفر به خارج از کشور است. کشوری محبوب که با فرهنگی بسیار نزدیک با ایران و شرایطی بسیار آسان برای سفر، بی‌اغراق با فرشی قرمز هر روز میزبان سیل مسافران ایرانی است.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر قصد سفر به کشوری بسیار شبیه به ایران دارید، تور استانبول را انتخاب کنید. در این سفر بی‌نظیر با اینکه وارد دنیای جدیدی می‌شوید اما شباهت آداب و رسوم آنجا به شما احساس امنیتی مثال‌زدنی می‌دهد که بدون هیچ نگرانی با مردم استانبول ارتباط می‌گیرید و از لحظه‌ لحظه حضور در میان آنها لذت می‌برید.

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان شما را راهنمایی می‌کند که بهترین خاطره در این سفر بسازید و از استانبول شهری باستانی با قدمتی چندهزار ساله و تاریخی شگفت‌انگیز لذت ببرید. استانبول دارای جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای است که این شهر زیبا را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده‌است. به همین دلیل گاهی بسیاری از مسافران بدون هیچ برنامه‌ای تعیین شده تصمیم می‌گیرند که میهمان این سرزمین شوند. تصمیمی که خیلی ساده با کمک تور لحظه آخری استانبول برای شما هم قابل اجرا است.

بعد از گشت‌و گذار برای استراحت به حمام خرم‌سلطان بروید

به استانبول که برسید قطعا سری به جذاب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌زنید؛ ایاصوفیه.

استانبول؛ آثار باستانی، غذای خوشمزه و معماری مدرن

این بنای عظیم و زیبا که یکی از پر بازدیدترین مکان‌های استانبول، ترکیه و حتی اروپا است، به‌نوعی نماد ترکیه است. اینجا ابتدا به عنوان کلیسا در دوره بیزانس ساخته‌شد. پس از فتح استانبول توسط عثمانیان سلطان محمد دوم دستور داد که این کلیسا به مسجد تبدیل شود و سلطان سلیمان اول دستور داد نقاشی و نگاره‌های داخل ایاصوفیه را بپوشانند و در زمان سلطان مراد سوم بود که مناره، منبر و محراب بر بنا افزوده شد و در دوره سلطان مراد چهارم نام‌های الله، حضرت محمد(ص)، ابوبکر، عمر، عثمان، حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) دور تا دور سقف نصب شد.

به گزارش ویرلن؛ در همان نزدیکی ایاصوفیه ساعتی را هم به بازدید از حمام خرم‌سلطان بگذارید. حمام‌های سنتی ترکیه بخشی از تاریخ ترکیه است که حمام گرفتن در این حمام‌ها یکی از جاذبه‌هایی است که توریست‌ها پس از گشتن و پیاده‌روی در آخر روز برای استراحت به آنجا سر می‌زنند. در شهر استانبول چندین حمام تاریخی و قدیمی وجود دارد که به‌دلیل قدمت، وسعت و معماری خارق‌العاده توریست‌ها را برای بازدید به‌خود جذب می‌کنند. اما معروف‌ترین آنها، حمام خرم سلطان در ایاصوفیا است.

پس از بازدید از این مکان دیدنی، شما را برای دیدن کاخ توپکاپی راهنمایی می‌کنند. مکانی که در آن از سلطان‌ها و همسرانشان سال‌ها حرف دارد. این قصر بیش از هر قصر دیگری در دنیا پر از رمز و راز است این مجموعه شگفت‌انگیز دارای حیاط‌های سرسبز و آلاچیق‌ها و تراس‌های زیبا و ظریف، سالن‌هایی با معماری فوق‌العاده ساختمان مرموز‌ حرمسرا و خزانه سلطنتی روزی اقامتگاه سلاطین یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین امپراطوری‌های تاریخ عثمانیان بوده‌است.

با درشکه در میان زیبایی‌های جزایر پرنسس بگردید

حالا که مسافر استانبول شدید، اصلا زمان برای حضور در جزایر پرنسس اطراف این شهر را از دست ندید و به‌سرعت برای سفر با کشتی‌های جذاب مسافربری برنامه‌ریزی کنید. جزایر نه گانه‌ی استانبول که به جزایر پرنسس (Princes Island) نیز مشهور هستند در زمان امپراطوری بیزانس و ترکان اتومان، تبعیدگاه شاهزادگانی بودند که در دربار با سیستم تاج و تخت به مشکل برمی‌خوردند، امروزه به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گشت و گذار گردشگرانی تبدیل شده‌اند که با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنند. نکته‌ی ویژه درباره‌ی این جزیره‌ها که در دریای مرمره قرار دارند آن است که شما درون آنها به هیچ عنوان ماشین و خودرو نمی‌بینید و وسایل حمل و نقل فقط درشکه و اسب، گاری و دوچرخه است.

استانبول؛ آثار باستانی، غذای خوشمزه و معماری مدرن

حالا که خوب دیدنی‌های این شهر زیبا را دیدید، و به فکر خوردن یکی از غذاهای خوشمزه ترکی باشید و برای رفتن به رستوران‌های شناخته شده و یا خیابان‌های مشهور با دست‌فروش‌های تمیز غذاهای محلی برنامه‌ریزی کنید.

از تجربه غذاهای خوشمزه سنتی ترکی نترسید!

اگر دوست‌دارید همانطور که خیابان‌های استانبول را قدم بزنید، و طعم غذای محلی ترکی را هم بچشید از میزهای کوچک دستفروشان صدف بخواهید. این غذا از ترکیب صدف دریایی با برنج تند تشکیل شده است و جزو غذاهای بسیار طرفدار اینجا است.


استانبول؛ آثار باستانی، غذای خوشمزه و معماری مدرن

اما اگر میانه‌ي خوبی با غذای دریایی ندارید، کمی در یکی از رستوران‌های محلی استراحت کنید و برای ناهار علی‌ناز کباب سفارش بدید و ببینید رقیب اسکندرکباب معروف ترکی با ترکیب تکه‌های گوشت مزه‌دار شده‌ی بره با بادمجان کبابی، گوجه و ماست چکیده چقدر خوشمزه است.

حالا که ناهار را نوش‌جان کردید، فراموش نکنید که برای صبحانه‌ی فردا در هوای دل‌انگیز صبحگاهی تا کافه‌های محلی کنار پل بسفر بروید و حتما مِنِمِن، املت بسیار معروف ترکی را سفارش بدید و از ترکیب بادمجان، گوشت گوسفندی، گوجه و تخم‌مرغ با چای دبش ترکی لذت ببرید.

برای خرید و تفریح فرزندانتان به مال‌های استانبول سر بزنید

گشت‌وگذار در میان اثار تاریخی استانبول را که تمام کردید می‌توانید به مراکز خرید معروف استانبول بروید و از برندهای معروف دنیا و حتی ترکی هم خریدهای مناسب بکنید. به‌طور طبیعی شما در اولین برنامه‌ی خود خیابان استقلال را بگذارید که نه فقط برای خرید بلکه از زندگی جذاب هزاران توریست در میان مردم شهر استانبول در خیابانی پر از فروشگاه‌های جذاب لباس، کیف و کفش و حتی دسر و خوراکی‌های خوشمزه هیجان‌زده شوید.

اما بعد از گذر در خیابان استقلال، بد نیست به مال‌های بزرگ، جذاب و دیدنی استانبول هم سر بزنید و اگر هم خرید نکردید از معماری شگفت‌انگیز آنها لذت ببرید.


استانبول؛ آثار باستانی، غذای خوشمزه و معماری مدرن

استانبول مال، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید این شهر است که در کنار فروشگاه‌های چشم‌گیر در طبقه‌ی همکف یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده‌ی ترکیه را دارد. موی‌پارک (Moipark) در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع، طیف وسیعی از دستگاه‌های بازی را برای کودکان فراهم آورده است تا فرزندانتان اوقات شاد و مهیجی را در طول خرید شما پشت‌سر بگذارند.

استانبول ساپایر، به عنوان لوکس‌ترین مال ترکیه شناخته می‌شود. در مرکز بخش تجاری لونت، بلندترین برج شهر، آسمان خراش ساپایر قرار دارد که فقط به مرکزخرید لاکچری‌اش محدود نمی‌شود بلکه شامل واحدهای لوکس تجاری و مسکونی نیز است. ارتفاع این برج امکانی خاص را برای بازدیدکنندگانش فراهم می‌آورد و آن اینکه شما در این مرکز خرید می‌توانید تمام شهر استانبول را از ارتفاع ۲۳۶ متری و با زاویه‌ی ۳۶۰ درجه تماشا کنید.

با اینکه جاذبه‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین اهداف سفر به استانبول است، اما ایرانی‌ها بیشتر به‌دلیل جذابیت نزدیکی فرهنگی میان ایران و ترکیه اینجا را برای سفر انتخاب می‌کنند. همین جذابیت آیین باستانی، فرهنگ و آداب و رسوم ترکی ایرانی‌ها را به استانبول جذب می‌کند برای همین انتخاب بسیاری از هم‌وطنان برای لذت بردن از تعطیلات عید، تور استانبول نوروز 97 است و از الان برای خرید و یا رزرو آن اقدام می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین