کد خبر: ۴۸۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۵

دیپلماسی هنوز بهترین راه است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه شوکت عزیز که اکنون در ژنو به سر می برد، با اعلام آمادگی پاکستان برای ایفای نقش در تلاش های دیپلماتیکی که برای حل این مناقشه انجام می شود، افزود که کشورش دیپلماسی را باعث کاهش "دما "(کاهش تنش )در منطقه می داند. 

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که اقدامات اخیری که قدرت های جهان صورت داده اند، باعث امیدواری است که فضای بهتری برای حل این موضوع ایجاد شود. 

پاکستان به همراه هند دو شریک تجاری ایران محسوب 
می شوند که قرار است برای ساخت خط لوله صلح سه کشور وارد عمل شوند ولی هنوز توافق کاملی بین این سه کشور انجام نشده و اگر نژاد حسینیان معاون وزیر نفت ایران به هند و پاکستان هشدار داده که در صورت حل مناقشه هسته ای ایران در جهان این کشور مشتریان بهتری برای گاز خود با قیمت بالاتر خواهد داشت و به آنها گفته که ایران گاز را به قیمت ارزانی که آنها می خواهند نخواهد داد. 

هند و پاکستان دو کشوری هستند که برای تأمین نیاز روزافزون خود به منابع انرژی با ایران وارد پروژه خط لوله چند میلیارد دلاری شده اند و از زمان این اقدام تحت فشارهای شدید آمریکا قرار دارند. برخی علت عدم توافق این دو کشور را فشارهای آمریکا می دانند ولی آنها علت را قیمت بالای گاز ایران ذکر کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین