کد خبر: ۴۸۴۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

آزادی ۵۳۰۳ زندانی غیرعمد در نیمه سال ۹۶/ گذشت ۱۶۴ میلیارد تومانی شاکیان

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: به همت خیرین از فروردین ماه تا پایان شهریور امسال تعداد ۵۳۰۳ مددجوی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی ۴هزار میلیارد ریال از بند زندان آزاد شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : سید اسدالله جولایی با اشاره به رشد 38 درصدی آزادی‌های این نهاد حمایتی افزود: به اعتبار 313 جشن گلریزان ویژه ماه رمضان و کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین در نیمه نخست سال‌جاری پنج هزار و 303 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با مبلغ بدهی 4 هزار میلیارد و 172 میلیون ریالی از بند حبس رهایی یافتند که در روند آزادی این بدهکاران مالی و دیه رقمی معادل 164 میلیارد تومان از سوی اولیاءدم و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: خراسان‌رضوی با 575 مورد بیشترین تعداد آزادی را به خود اختصاص داده و در رتبه بعدی گیلان با 491 محکوم، تهران با 405 محبوس و استان‌های فارس و اصفهان نیز هر کدام با فراهم آوردن زمینه استخلاص 360 آزادی در صدر این فهرست قرار دارند.

وی در تفکیک جرایم افراد استخلاص یافته گفت: 411 مددجو بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی، 3466 زندانی به دلیل بدهی‌های مالی و 1427 مرد ایرانی نیز با عنوان عدم استطاعت مالی در پرداخت مهریه و نفقه در بند حضور داشتند که به همت هموطنان از گرفتاری حبس نجات یافتند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در جمع افراد آزاد شده 183 زن حضور دارند که این تعداد محبوس نسبت نیمسال 95 رشدی دو برابری داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین