کد خبر: ۴۸۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۷
نمايندگان مجلس در گفتگو با آفتاب خبر دادند:

نگرانی مردم مناطق محروم از تشدید گرانی ها

آفتاب‌‌نیوز :
مردم در جلسات متعدد اعتراض می کردند
 
«حسینعلی شهریاری» نماینده زاهدان در این باره به خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: در جلسات متعددی که داشتیم مردم نسبت به گرانی ها معترض بودند و خواستار این بودند که چاره اساسی در این مورد اندیشیده شود. 

وی اظهار داشت: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم قول دادیم در مجلس این مساله را پیگیری کنیم. شهریاری با اشاره به جلسه نمایندگان با 5 وزیر در هفته کاری مجلس تصریح کرد: بعد از این جلسه رئیس جمهوری هم دستور دادند که قیمت ها به همان میزان سال 84 بازگردد. زیرا گرانی ها مشکلات اقتصادی بسیاری ایجاد می کنند. 

وی اظهار داشت: امیدوار هستیم دستور رئیس جمهوری عملی شود ولی نمایندگان مجلس هم پیگیری خواهند کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم. 

دولت خود باید احساس مسئولیت کند 
«ناصر نصیری» نماینده گرمی از شهرهای استان اردبیل نیز هم معتقد است:‌ دولت خود باید احساس مسئولیت کند و وارد عمل شود چون تذکرات و سوالات نمایندگان به دولتیان دیگر اثری ندارد. 

وی با اشاره به اینکه مردم استان اردبیل نسبت به گرانی ها اعتراض دارند اظهار داشت: ما قولی به مردم ندادیم چون  نمایندگان مجلس دیگر خیلی مؤثر نیستند و نمی توانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند. 

نصیری با اشاره به اینکه نحوه مدیریت دولت در گرانی ها اخیر تأثیر بسزایی داشته گفت: تنها یک موضوع نمی تواند گرانی ها را باعث شده باشد باید ریشه یابی شود و دلایل آن روشن شود و نظارت مجلس هم بی تاثیر است. 

وی در پاسخ به اینکه همسویی مجلس و دولت تأثیری در گرانی ها ندارد اظهار داشت: همسو بودن بیشتر از سوی مجلس است یعنی مجلس با دولت  همسو است نه دولت با مجلس، من مطمئن هستم  حتی همین گروهی از نمایندگان که حامی دولت هستند هم مورد بی توجهی و بی مهری دولت قرار می گیرند. 

نماینده گرمی تصریح کرد: تعاملی در کار نیست چون دولت خیلی همکاری با مجلس ندارد. ضمن اینکه در بحث گرانی ها دولت بیشتر باید وارد عمل شود و مجلس کاری از دستش بر نمی آید. 

نصیری گفت:‌ تذکرات نمایندگان دیگر لوث شده است و  مورد توجه کسی نیست. دولت هم خیالش راحت است که مجلس کاری ندارد. بنابراین به جنبه نظارتی مجلس و تأثیر آن بر گرانی ها خیلی نمی توان اطمینان کرد. 

انتظار طبیعی مردم کاهش قیمت ها است
 
«سیدحشمت الله جاسمی» نماینده شهر قصر شیرین در استان کرمانشاه نیز گفت: چون ما در منطقه محرومی هستیم با وجود علاقه مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران این گرانی ها روی قشر محروم تأثیر بسزایی داشته است. 

وی اظهار داشت: به اعتقاد من دست هایی در کار است که می خواهند روند اقتصادی طوری باشد که ضربه به پیکر دولت عدالت محور وارد کنند. 

جاسمی تأکید کرد: ما منتظر هستیم تا دستور رئیس جمهوری در مورد مبارزه با گرانی ها عملی شود. وی اظهار داشت: البته انتظارمان این است که در کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت مالی خوبی بر روی منابع نفتی و مالیات بالایی که مردم متحمل می شوند از روند افزایش قیمت ها جلوگیری کنند. 

نماینده قصر شیرین افزود: این حق طبیعی مردم است که انتظار خدمات دهی از دولت و مجلس دارند و باید در کاهش نرخ ها اقدام کنیم و نگذاریم فشار زیادی به مردم بیاید.
جاسمی گفت:‌ مردمی که در کوران انقلاب، جنگ و بعد از جنگ برای نظام ایستادگی کردند نباید با افزایش قیمت ها روبرو شوند یابد با راهکارهای کارشناسی از افزایش قمیت ها جلوگیری کنیم. 

مردم نگران هستند 
«هوشنگ حمیدی»‌ نماینده سنندج معتقد است افزایش قیمت ها برای مردم نگران کننده است. 

وی اظهار داشت: ‌افزایش قیمت ها هیچ تناسبی با نمودار تورم نداشته است و قیمت ها یک دفعه افزایش یافته است و مردم علیرغم نگرانی از این مساله بیشتر نسبت به مسئولان بدبین می شوند. 

حمیدی تصریح کرد: مردم الان نسبت به دولت جدید که حمایت از قشر متوسط به پایین را جز شعارهای خود اعلام کرده بود بدبینی و کم اعتمادی پیدا کردند. 

وی در مورد راه حل این گرانی ها اظهار داشت: بحث  کمبودها و مشکلات اقتصادی را الزاما با قانون و قوه قهریه نمی توان حل کرد بلکه سیستم کلانی در ریشه یابی این مباحث باید به وجود آورد تا دیگر شاهد گرانی نباشیم. 

حمیدی تصریح کرد: در لایحه دولت برای افزایش بودجه عمرانی مجلس می دانست گرانی ها را به دنبال خواهد داشت. البته به عملکرد مجلس در آن مورد نیز ایراداتی وارد است.
 
نماینده سنندج افزود: البته وضعیت بین المللی ما هم در این مورد بی تأثیر نیست و البته برنامه های دولت باعث گرانی ها هم شده است. 

حمیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار دولت جدید توجه به قشر پایین و کم درآمد جامعه بود و کسانی که به «احمدی نژاد» رای دادند به خاطر همین شعارها بود ، عملی نشدن این شعارها هزینه را برای دولت چند برابر می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین