کد خبر: ۴۸۴۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خبر داد

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار به منظور احیای دریاچه ارومیه

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های حوزه آبریز ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ، افزود: از  800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به کل حوزه آبریز دریاچه ارومیه طی سال جاری، در مرحله اول ، 200میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی از ماده 10 و 12 قانون تشکیل مدیریت بحران کشور به حوزه آبریز دریاچه ارومیه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر بین سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای اجرایی مبادله موافقتنامه در حال انجام است تا بودجه تخصیصی  به دستگاههای اجرایی جهت انجام پروژه های اولویت داراحیای دریاچه ابلاغ شود.

سرخوش با بیان اینکه تراز آب دریاچه در دوم آبان  سال جاری،1270.22 متر است افزود: سال گذشته تراز آب دریاچه ارومیه 1270.46 متر بوده که 24 سانتی متر در مقایسه با سال گذشته کاهش تراز آب در دریاچه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به وسعت دریاچه ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر وسعت دریاچه 1646.72 کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته،1953.14 کیلومتر مربع گزارش شده بود.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه در 2 آبان ماه سال گذشته  یک میلیارد و 400میلیون متر مکعب بود گفت: این رقم 2 آبان امسال (روز گذشته) به  0.960میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش ایسنا، در یک دهه گذشته، علاوه بر کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی‌های پیاپی، افزایش طرح‌های توسعه و بهره‌برداری از آب جهت مصارف کشاورزی، صنعتی و غیره منجر به کاهش جریانات ورودی آب به دریاچه شده است. همچنین احداث خاکریز قطعه دوم بزرگراه شهید کلانتری از میان دریاچه نیز شرایط هیدرودینامیک آن را تحت تاثیر قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین