کد خبر: ۴۸۴۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
حاجی بابایی:

غلامی و اردکانیان شرایط سختی برای رای آوری ندارند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت که وزرای پیشنهادی علوم و نیرو شرایط سختی برای رای آوری ندارند.
آفتاب‌‌نیوز : حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  فراکسیون نمایندگان ولایی صبح یکشنبه پیش از جلسه رای اعتماد درباره آقایان غلامی و اردکانیان به صورت رسمی اظهار نظر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نشست هیئت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی با غلامی یادآور شد: معمولا هیئت رئیسه با همه وزرای پیشنهادی جلسه جداگانه‌ای برگزار می کند و درباره برنامه‌های آنها و مطابقت برنامه‌هایشان با برنامه ششم بحث و بررسی هایی دارد . بعضی از مباحث در جمع اعضای فراکسیون و بعضی دیگر تنها در هیئت رئیسه مطرح می شود تا درنهایت فراکسیون  به جمع بندی برسد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: زمینه سختی برای وزرای پیشنهادی علوم و نیرو وجود ندارد با توجه به شرایط دولت ممکن است نگاه مجلس متفاوت باشد. آقای روحانی در زمان معرفی سایر وزرای پیشنهادی هم گفت که اگر بهترین از اینها داشتیم معرفی می کردیم. ما اعتقادمان این است که کار دولت سخت است و مشکل بیکاری، رونق اقتصادی و فشار دولت آمریکا لازمه‌اش این است که شرایطی ایجاد کنیم که دولت در داخل با فشار مواجه نباشد. بنابراین مجلس باید شرایط را بسنجد و تاجایی که ممکن است کمک کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه پیش بینی نسبت به رای آوری غلامی و اردکانیان منفی نیست درباره برخی انتقادات به عملکرد وزیر پیشنهادی علوم ادامه داد: معمولا سوالات گوناگونی از وزرای پیشنهادی درباره روندکاری، نحوه عملکرد و رسالتی که وزارتخانه ها دارند، مطرح می شود. آقای غلامی فردی اصلاح طلب است که 12 سال رئیس دانشگاه بوده. ایشان 8 سال در دولت اصلاحات و 4 سال در این دولت ریاست دانشگاه را برعهده داشته است.

رئیس فراکسیون  نمایندگان ولایی در پاسخ به این سوال که آیا نظر تشکلهای دانشجویی درباره وزیر پیشنهادی علوم تاثیری بر رای مجلس خواهد گذاشت، گفت: مجلس همه اظهارات را می شنود و بعد رای می دهد. فراکسیون  هم هنوز در این باره نظری نداده و باید ببینیم روز یکشنبه چه تصمیمی اتخاد می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین