کد خبر: ۴۸۴۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵

روش تازه برای درمان کمر درد

محققان استرالیایی براساس یک مطالعه جدید می گویندد که با یک تزریق سلول های بنیادی می توان کمر درد مزمن را در افراد مبتلا برای دستکم دو سال درمان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 نتایج این مطالعه که توسط محققان یک شرکت داروسازی انجام شد، نشان داد که با تزریق سلول های بنیادی به ستون فقرات افراد مبتلا به کمر درد مزمن، ناراحتی حدود نیمی از این افراد برای دو سال و در برخی موارد برای دستکم سه سال از بین رفت.

محققان معتقدند که سلول های بنیادی تزریق شده با حفظ آب میان دیسک ها باعث می شوند مهره هایی که خشک شده و ترک خورده اند، دوباره پر شوند.

آنها در جریان این مطالعه به 100 فرد مبتلا به خرابی دیسک بین مهره ای( dgenerative disc disease ) که حدود 22 درصد موارد کمردردهای مزمن را تشکیل می دهد، سلول بنیادی تزریق کردند.

خرابی یا دژنرسانس دیسک بین مهره ای یکی از شایع ترین علل کمر درد است و زمانی رخ می دهد که فضای میان مهره ها به واسطه سایش یا پیری خشک و باعث می شود که مهره ها کوچک شوند و توانایی آنها برای جذب شوک کاهش یابد. این بیماری می تواند به گیر افتادن اعصاب و التهاب دردناک منجر شود.

در این مطالعه محققان سلول های بنیادی را از مغز استخوان افراد اهدا کننده گرفتند و آنها را به منظور افزایش کمیت در آزمایشگاه پرورش دادند.

نتایج این بررسی نشان داد که یک بار تزریق سلول های بنیادی باعث شد که حدود نیمی از افراد شرکت کننده در این مطالعه برای دو سال به کمر درد مبتلا نشوند. برخی از این افراد نیز برای سه سال از این درد رهایی یافتند.

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل،اسکن های ام.آر.آی نشان دادند که این سلول ها ظاهرا موجب بازسازی دیسک های آسیب دیده در این افراد نیز شدند.

یافته های این مطالعه در کنگره سالانه انجمن مداخله ستون فقرت در نیواورلئان در امریکا ارائه شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین