کد خبر: ۴۸۵۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

اردکانیان موفق به کسب رای‌اعتماد از مجلس می‌شود

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر رویکرد متفاوت اردکانیان در تعامل با مجلس در قیاس با بیطرف، گفت که ارکانیان باتوجه به تخصص در حوزه آب، می‌تواند در مسیر کسب رای‌اعتماد از مجلس موفق شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت: فضای مجلس در مجموع برای اعطای رای‌اعتماد به آقای اردکانیان برای تصدی وزارت نیرو مناسب است.

اردکانیان باتوجه به تخصص در حوزه آب موفق به کسب رای‌اعتماد از مجلس می‌شود

وی درباره کارنامه و برنامه وزیر پیشنهادی نیرو گفت:‌ آقای اردکانیان باتوجه به تجارب خوبی که در عرصه داخلی و بین‌المللی دارد و نیز باتوجه به تخصصی که در حوزه آب و دیگر مسائل وزارت نیرو دارد، به نظر می‌رسد می‌تواند در صورت کسب رای‌اعتماد از مجلس موفق باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوالی درباره اولویت‌های وزارت نیرو، با اشاره به حضور اردکانیان در این کمیسیون و طرح مسائل مختلف در حوزه‌های گوناگون مربوط به وزارت نیرو یادآور شد: شاید مهمترین بحثی که امروز در حوزه وزارت نیرو با آن روبرو باشیم، همان بحث کمبود آب و لزوم مدیریت صحیح در این حوزه است.

او خاطرنشان کرد: درمجموع به نظر می‌رسد باتوجه به تخصص و کارنامه قابل‌قبولی که آقای اردکانیان در حوزه مدیریت آب در عرصه داخلی و بین‌المللی دارد، می‌توان امیدوار بود که به توفیقاتی برسد.

لزوم توجه وزارت نیرو به موضوع کاهش هدررفت آب

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث هدررفت آب در برخی از استان‌‌ها تا حدود ۴۰ درصد است که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد با استاندارهای بین‌المللی فاصله داریم و وزارت نیرو می‌تواند با تعویض شبکه‌های فرسوده آب این میزان هدررفت آب را تاحد ممکن کاهش دهد.

علت عدم توفیق بیطرف نحوه دفاع و چگونگی تعامل با نمایندگان بود

نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر در مجلس ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات در وزارت نیرو توسط وزیر پیشنهادی، در پاسخ به سوالی درباره این‌که باتوجه به آن‌که برخی مسائل قومیتی و منطقه‌ای مانع از توفیق بیطرف در کسب رای‌اعتماد مجلس شد، آیا اردکانیان قادر به جلب اعتماد مجلس خواهدبود، گفت: به نظر می‌رسد علت عدم توفیق بیطرف در کسب رای‌اعتماد مجلس اولاً نحوه دفاع او از کارنامه و برنامه‌هایش بود و نکته دیگر نیز مربوط به نحوه تعامل این وزیر پیشنهادی با نمایندگان در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و صحن علنی بود.

بیطرف می‌توانست منشاء تحولات اساسی در وزارت نیرو باشد

وی افزود: در واقع ادبیات بیطرف، ادبیات فردی که نیاز به رای مجلس دارد، نبود. البته شخصاً از حامیان بیطرف بوده و به او نیز رای مثبت داده بودم اما احساس می‌کنم پیشاپیش خود را وزیر می‌دانست و این مسئله منجر به آن شد که با اندکی غرور پا به عرصه بگذارد و این درحالی است که گفت‌وگو با نمایندگان با آن نوع ادبیات، جواب نمی‌دهد و فکر می‌کنم آقای بیطرف ظرفیت خوبی بود و می‌توانست منشاء تحولات اساسی و بزرگی در وزارت نیرو ایجاد کند که از دست رفت.

رویکرد اردکانیان در تعامل با مجلس با بیطرف متفاوت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر تعامل به‌مراتب بهتر اردکانیان با نمایندگان در قیاس با بیطرف اعلام کرد: همان زمان هم گفته بودیم که آقای بیطرف باید با نمایندگان خوزستانی که مشکلات اساسی در این حوزه دارند، تشکیل جلسه دهد و نظرات‌شان را موردتوجه قرار دهد که این مهم، میسر نشد اما آقای اردکانیان با رویکردی متفاوت وارد تعامل و گفت‌وگو با نمایندگان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین