کد خبر: ۴۸۵۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

تعهد پلیس کاتالونیا برای محافظت از مردم

اداره پلیس منطقه‌ای کاتالونیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در حالی که دولت مرکزی اسپانیا تلاش می‌کند تا جنبش استقلال این منطقه را متوقف کند، پلیس کاتالونیا با وجود برکناری رییس این نهاد توسط مادرید، به عملکرد عادی خود ادامه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس منطقه کاتالونیا امروز (شنبه) در توییتر نوشت: محافظت و تضمین امنیت مردم اولویت ما است. ما فعالیت معمول خود را ادامه می‌دهیم.

قانونگذاران کاتالونیا دیروز اعلام استقلال کردند. این اقدام، واکنش دولت اسپانیا را برای در دست گرفتن کنترل مستقیم امور این منطقه با اخراج دولت جدایی‌طلب منطقه‌ای آن و درخواست برای برگزاری انتخاباتی جدید پارلمانی در ماه دسامبر در پی داشت.

هم‌زمان مخالفان استقلال کاتالونیا تجمعی در شهر مادرید برگزار کرده‌اند. در این تجمع هزاران نفر در میدان "پلازا دی کلن" حاضر شده‌اند که بسیاری از آنان پرچم‌های اسپانیا را در دست دارند.

این تجمع به دنبال یکی از پرسروصداترین روزهای اسپانیا در چند دهه اخیر صورت می‌گیرد.

روز جمعه، قانونگذاران کاتالونیا اعلامیه استقلال این منطقه را در پارلمان محلی کاتالونیا قرائت کردند. مدت کوتاهی پس از این اقدام پارلمان، مجلس سنای اسپانیا کنترل مستقیم منطقه کاتالونیا را در اختیار دولت مرکزی قرار داد و دولت جدایی‌طلب کاتالونیا را برکنار کرد.

اسپانیا صبح امروز رهبران منطقه‌ای کاتالونیا و رئیس پلیس این منطقه را نیز از سمت خود برکنار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین