کد خبر: ۴۸۵۹۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

چگونه از محتویات و روند پرونده قضایی خود آگاه شویم؟

برای آنکه بدانیم پرونده قضایی ما در چه مرحله‌ای است و چه اقداماتی روی آن انجام شده است؛ یک راه حل کاملا ساده وجود دارد؛ وکیل‌آنلاین درباره این راه‌حل ساده توضیح داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره نحوه اطلاع از پرونده قضایی این است:

با سلام و احترام از من بابت چک شکایت شده. چک حقوقی است و بابت تضمین بوده است. تمامی مستندات به آدرس قبلی من که در بانک بوده است، رفته و متاسفانه من مطلع نشده ام. آنها هم مستندات را تحویل نگرفتند. ظاهراً غیابی بوده است. از کجا میتوانم پرونده ام را پیگیری کنم و متوجه بشوم چه اقداماتی صورت گرفته است و چه اموالی را توقیف کرده است؟ آدرس قبلی که کلیه مستندات به آن آدرس رفته است. وکیلی گفت که وکالت میگیرد و پرونده را برایم پیدا میکند و مستندات آن را به من اطلاع میدهد. گفتند احتمالاً منطقه ۳ است. به کدامین دادسرا باید مراجعه کنم و چگونه پرونده ام را پیدا کنم؟ چگونه میتوانم اینکار را خودم انجام بدهم و نیازی به وکیل در این مرحله نداشته باشم؟ تا بعد از متوجه شدن موضوع وکیل بگیرم. با تشکر.

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین: بر اساس قانون تمامی افراد می‌بایست در سامانه ثنا (ابلاغ الکترونیکی) ثبت نام نمایند. شما با ثبت نام در این سامانه می‌توانید تمامی پرونده‌ها و ابلاغ‌هایی که به شما می‌شود را رویت و پیگیری نمایید. همچنین می‌توانید عدد صفر را به شماره ۵۰۰۰۹۶۹۹ پیامک نمایند و از جزئیات پرونده خود مطلع شوید. در مورد سوال شما اگر چک حقوقی بوده که فرض شکایت و دادسرا منتفی خواهد بود. به هر روی اگر پرونده‌ای علیه شما ثبت شده باشد در سامانه ثنا موجود بوده و می‌توانید از جزئیات آن و شعبه‌ای که پرونده در آن وجود دارد آگاهی یابید.

منبع: میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
شکوفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
هیچ پیامی برام نیومده
شکوفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
هیچ پیامی برام نیومده
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
0
سلام من به شخصی ده میلیونذچک داده بودم ولی بعدا به علت زلزله بانکها تعطیل شد ومن پولشو دستی دادم ولی بعد فهمیدم چکها رو به فرد دیگری واگذار کرده رفتم پیشش وازش یه رسید گرفتم که چکها رو با بنده تسویه کرده ولی بنده چکها را بنا به علل نامعلوم گم کردم منم با اون رسید شکایت کردم ازش و استرداد لاشه چک کردم ولی قاضی رد کرده خواهشا کمکم کنید
اژدر هلایی_۲۵۲۵
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
با سلام:
چرا پیامی دریافت نمیشود با همان خطی که در پرونده قید شده پیام دادم.حتی چند سری طبق نمونه هایی که در سایت موجد بود...
خواهشن پاسخ بدید ممنون میشم واقعا حیاتیه ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
پس چرا جواب نمی‌دهید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین