کد خبر: ۴۸۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

بعد از توئیتر، فیسبوک از 80 هزار پست مشکوک روسها در انتخابات امریکا پرده برداشت

فیسبوک اعلام کرد پست هایی که توسط عوامل مستقر در روسیه آپلود شده طی دو سال گذشته در معرض دید ۱۲۶ میلیون آمریکایی قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : این شبکه اجتماعی گفت که حدود ۸۰ هزار پست از این نوع قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تولید شد.
بیشتر این پست ها شامل پیام های تفرقه انگیز در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی بود.

به گزارش بی بی سی،  فیسبوک این آمار را پیش از جلسه ای در سنای آمریکا منتشر کرد که طی آن قرار است در کنار نمایندگان دو شرکت دیگر، توییتر و گوگل، درباره تاثیر تلاش های روسیه بر سایت های پرطرفدار سخن بگوید.

روسیه مکررا ادعاهای تلاش برای نفوذ در انتخابات آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد را رد کرده است.

تازه ترین ارقام جمع آوری شده توسط فیسبوک را دو سازمان خبری رویترز و واشنگتن پست گزارش کردند.

این ۸۰ هزار پست بین ژوئن ۲۰۱۵ تا اوت ۲۰۱۷ منتشر شد.

فیسبوک گفت که اینها توسط یک شرکت روسی مرتبط با کرملین پست شده است.

به گزارش رویترز کالین استرچ مشاور حقوقی ارشد فیسبوک نوشته است که "این اقدامات با ماموریت فیسبوک برای ساختن یک محیط اجتماعی و همه ارزش های آن در تضاد است."

"و ما مصمم هستیم هرچه در توان داریم برای رسیدگی به این تهدید تازه انجام دهیم."

به گزارش واشنگتن پست روز دوشنبه گوگل هم فاش کرد که "ترول های" روس (به اصطلاح عوامل تحریک و تفرقه در اینترنت) بیش از هزار ویدئو در ۱۸ کانال مختلف اینترنتی آپلود کردند.

به گزارش رویترز همزمان توییتر ۲۷۵۲ حساب که رد آن را به "آژانس تحقیقات اینترنتی" روسیه گرفت، شناسایی و معلق کرد.

فیسبوک اخیرا قرار بود سه هزار آگهی سیاسی را تحویل یک کمیته کنگره دهد که درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق می کند.

مارک زاکربرگ مدیر ۳۳ ساله فیسبوک در روز پیروزی آقای ترامپ گفته بود این ادعا "دیوانگی" است که اطلاعات گمراه کننده و ساختگی در فیسبوک نتیجه انتخابات را عوض کرده. اما او اخیرا گفت از آن حرف پشیمان است چون به نگرانی ها دست رد زده بود.

کاملا تکان دهنده است که چطور مشکلی که یک سال قبل از طرف مارک زاکربرگ به عنوان ادعایی "دیوانه وار" رد شده بود اکنون به بحرانی در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان بدل شده است.

به نظر می رسد که فیسبوک هنوز درسش از این اشتباه را نیاموخته باشد، چون تصور می شود که لب پیام فیسبوک در کمیته های مختلف کنگره در هفته جاری این است که از هر ۲۳ هزار پیام منتشر شده در این شبکه فقط یکی توسط روس ها منتشر شده بود.

نباید برای فیسبوک تعجب آور باشد اگر چنین بیانیه ای با برخورد سرد نمایندگانی در کنگره روبرو شود که از اظهارات قبلی این شرکت راضی نیستند.

مدیران هیچ کدام از شرکت های بزرگ برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کنگره حاضر نخواهند شد.

این سوال مطرح است که شرکت های بزرگ و قدرتمند عالم فناوری تا کی می توانند از تقبل مسئولیت برای شرکت هایی که خود ساخته اند شانه خالی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین