کد خبر: ۴۸۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰

آمریکا: ایران درخواست دیدار ترامپ و روحانی را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت که ایران درخواست دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای برگزاری نشستی با حضور مقام‌های بلندپایه را رد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«هیثر نوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت که ایران درخواست دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای برگزاری نشستی با حضور مقام‌های بلندپایه را رد کرده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از واشنگتن‌اگزماینر، وی از پاسخگویی به سوال‌های خبرنگاران درباره اینکه کدام مقام آمریکایی قرار بوده در این نشست حضور پیدا کند خودداری کرد. 

پیش از این بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران درخواست ترامپ برای دیدار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرده است.

سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه روایت دولت ایران را «نادرست» خواند. 

علی‌رغم این، «نوئرت»، روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران درخواست دیدار با مقام‌های آمریکایی را رد کرده، گفت: «بله، آنها این کار را انجام دادند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه از پاسخگویی به سوالات مستقیم‌تر خبرنگاران درباره اینکه آیا ترامپ قرار بود در این نشست حضور پیدا کند خودداری کرد. وی گفت: «آنها درخواست برگزاری یک نشست با مقام‌های آمریکایی را رد کردند.» 

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین