کد خبر: ۴۸۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

خلع ید ۱۶ هکتار از اراضی ساحلی بهشهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: طی دو سال گذشته بیش از 250 هکتار از اراضی ملی و 16 هکتار از اراضی ساحلی این شهرستان را خلع ید شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی باقری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بهشهر با موضوع قاچاق فرآورده‌های جنگلی که در اداره منابع طبیعی بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به همکاری که میان منابع طبیعی، نیروی انتظامی و فرماندهی سپاه بهشهر وجود دارد و برخورد قاطع دستگاه قضائی و حضور پررنگ نیروهای حفاظتی این اداره در امر جلوگیری از تخلفات و حفظ و حراست از عرصه های منابع ملی، کاهش و کنترل تخلفات و قاچاق چوب در این شهرستان صورت گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح تنفس جنگل، گفت: نیروهای حفاظتی و قرقبانان منطقه، مانند گذشته در عرصه های جنگلی حضور داشته و در امر حفاظت و حراست از منابع ملی به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر خاطرنشان کرد: این اداره با توانمندی نیروهای حفاظتی و همکاری بسیجیان در نواحی روستایی و پایگاه های محلی، شوراها و دهیاری ها به نحو مطلوب توانسته از عرصه های ملی حفاظت کند.

باقری گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی بهشهر طی دو سال گذشته بیش از 250 هکتار از اراضی ملی و 16 هکتار از اراضی ساحلی این شهرستان خلع ید شدند و 1.5 کیلومتر از حریم ۶۰ متری دریا آزاد شد تا همه مردم از این مواهب الهی استفاده کنند.

زمان‌رضا احمدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر نیز در این جلسه، اظهار کرد: کشت گراس توسط متخلفان یکی از تهدیدهای جدی برای پناهگاه حیات وحش میانکاله محسوب می شده که با استفاده از سامانه پروازی، شناسایی و دسترسی به این منطقه آسان تر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ فقره تخریب و خلع ید در میانکاله با همکاری منابع طبیعی شهرستان بهشهر صورت گرفته و در هفته‌های آینده خلع یدهای دیگری اجرا می‌شود.

معلمیان، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق مازندران نیز در این جلسه، اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین گزارش های تخلف ها و بالاترین آمار کشفیات به ویژه در بخش ماده ۴۸ حمل چوب را در حوزه شهرستان های نکا و گلوگاه شاهد بوده و در سطح شهرستان بهشهر از کمترین آمار تخلفات حمل چوب برخوردار است.

ناصحی، معاون دادستان بهشهر نیز در این جلسه، با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها و دغدغه‌های دستگاه قضائی صیانت و حفاظت از عرصه های منابع ملی است، گفت: باید از تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان در این امر استفاده کرد و سازمان های مردم نهاد در سطح شهرستان به منظور اطلاع رسانی عمومی می توانند کمک فراوانی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی ارسال می‌شود متاسفانه تصرفات سنواتی هستند که از سوی برخی افرد سودجو در گذشته مورد دخل و تصرف قرار گرفته اما در حال حاضر تصرفات به منابع ملی را در بهشهر شاهد نیستم که به همین منظور از تلاش ریاست و کارکنان منابع طبیعی قدردانی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین