کد خبر: ۴۸۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۴
امین زاده

مدرکی برای ارجاع پرونده به شورای امنیت نیست

آفتاب‌‌نیوز : الهام امین زاده نماینده تهران در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص تهدید جدید 1+5 برای ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت بعد از بازگشت لاریجانی از سفر تصریح کرد: در عرصه بین المللی  نمی توانند کشوری را تهدید کنند پس سازمان ملل برای چه بوجود آمده است؟ 

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: اگر سازمان ملل متحد نتواند از حق کشوری دفاع کند آن وقت خود سازمان علیه حقوق ملت ها خواهد شد. زیرا وظیفه این سازمان ایجاد صلح و امنیت بین المللی است.

 امین زاده گفت: کشورها برای منافع خود حق تهدید کشوری و اینکه حقوق خود را زیر پا بگذارند را ندارند زیرا این کشورها شاید از عنوان صلح و امنیت سوء استفاده  کنند و سازمان ملل متحد هم آنقدر اقتدار ندارد که از ابزار شدن خود جلوگیری کند. 

وی اظهار داشت: اگر در پرونده ایران ملزوماتی وجود دارد که به شورای امنیت ارجاع شود چرا همین الان این کار صورت نمی گیرد برای اینکه هیچ مدرکی علیه اینکه ایران انحرافی به سوی ساخت سلاح هسته ای دارد وجود نداشته است. 
نماینده تهران افزود: مذاکرات نیز احتیاجی به پیش شرط ندارد آنها قبل از مذاکره بحث تعلیق غنی سازی اورانیوم را مطرح می کنند. 

امین زاده در مورد اینکه روسیه و چین در این شرایط چگونه عمل خواهند کرد گفت: اکنون موقعیتی است که روسیه و چین استقلال خود از بلوک غربی را سنجش کنند. 

وی اظهار داشت: اینکه آنها دوست دارند مستقل بمانند یا برای احتساب موقعیت خود و منافع مالی، این استقلال را زیر پا می گذارند به تصمیمات آتی آنها بستگی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین