کد خبر: ۴۸۶۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

لبخند ایلین در واکنش به پاک بودن سعید محمدپور

ایلیا ایلین قهرمان وزنه‌برداری وزن ۹۴ کیلوگرم قزاقستان که به دلیل دوپینگ محروم شده و مدال‌های طلای المپیک پکن و لندن از او گرفته شده است، در مصاحبه‌ای با سایت Mens health قزاقستان از احتمال بازگشتش به مسابقات وزنه‌برداری و برنامه‌های آینده‌اش گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
ایلیا ایلین قهرمان وزن ۹۴ کیلوگرم المپیک پکن و لندن، سال گذشته بعد از مثبت شدن دوپینگش در این دو المپیک از وزنه‌ زدن محروم شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از جهان ورزش، ایلین در مصاحبه‌ای با Mens health درباره برنامه آینده خود صحبت کرد:

* چه چیزی برای تو مهم‌تر است اینکه مدال‌های جهانی گذشته خود را نگه داری یا اینکه در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دوباره رقابت کنی؟

نمی‌توانم صریح به این سوال پاسخ دهم. این مدال‌ها برایم بسیار ارزشمند هستند. من تمام زندگی‌ام برای آنها زحمت کشیده‌ام. به علاوه من ۱۰۰ درصد به توانایی‌هایم اعتماد ندارم. قبلا شاید ۹۹.۹ درصد اعتماد داشتم. الان ۹۰ درصد.

* فکر میکنی چقدر احتمال حضور تو در المپیک توکیو ۲۰۲۰ وجود داشته باشد؟

 وکلایم می‌گویند ۹۰ درصد.

* اگر این اتفاق بیفتد در المپیک توکیو شرکت می‌کنی؟

تلاشم را می‌کنم. نمی‌خواهم در آینده حسرت بخورم.من ۲۹ سال دارم و در اوج کار حرفه‌ای‌ام هستم. اگر الان ورزش را ترک کنم مثل این است که به یک بچه کوچک اهانت شده است.

* منظورت از تلاش می‌کنم چیست؟

اگر بدنم آماده باشد، سعی می‌کنم در مسابقات جهانی شرکت کنم. اگر در این مسابقات قهرمان شوم ادامه می‌دهم. بازی‌های آسیایی در پیش است که خیلی مهم هستند و همین طور مسابقات قهرمانی جهان.

*  چه چیز بیشتر تو را اذیت کرد. محرومیت یا طلاق؟

مطمئنا طلاق. ورزش و مدال‌ها در مقابل خانواده هیچ چیز نیستند. در ورزش می‌توان همه کار کرد. می‌توان دوباره شروع کرد اما از دست دادن کسی که دوستش داریم قابل جبران نیست. خیلی سخت است. من هنوز رنج می‌برم.

ایلین همچنین در ادامه مصاحبه خود اظهار کرد که فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان از او حمایت زیادی کرده است و او هنوز منتظر تصمیمات درباره دوپینگش است.

ایلین در واکنش به سوالی درباره پاک بودن سعید محمد پور وزنه‌بردار ایرانی که بعد از مثبت شدن دوپینگ ۴ نفر در المپیک لندن ۲۰۱۲، از رتبه پنجم به رتبه اول رسید و مدال طلا گرفت، صحبتی نکرد و تنها لبخند زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین