کد خبر: ۴۸۷۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
درخواست سازمان ملل از استرالیا:

به پناهجویان جزیره "مانوس" آب و غذا بدهید

مسئول حقوق بشر سازمان ملل از استرالیا خواسته تا هر چه سریع‌تر غذا، آب و خدمات اولیه را در اختیار پناهجویانی قرار دهد که در اردوگاه جزیره "مانوس" در پاپوآ گینه‌نو ساکن هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، از روز سه شنبه گذشته (۳۱ اکتبر) مهلت دولت پاپوآ گینه‌نو برای تعطیل کردن اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس به سرآمد اما حدود ۶۰۰ پناهجوی ساکن این اردوگاه گفته‌اند که قصد ندارند این محل را ترک کنند. آن ها گفته‌اند که می‌ترسند در بیرون این اردوگاه مورد حمله قرار بگیرند.

بنابر گزارش بی‌بی‎سی، پناهجویان پیش‌تر گفتند که برای دستیابی به آب، زمین را کنده و حوضچه‌هایی ایجاد کردند تا به این طریق بتوانند آب باران را جمع‌آوری کنند.

این اردوگاه یکی از مکان‌هایی است که دولت استرالیا در راستای اجرای سیاست سختگیرانه در مورد پناهجویان، آن را برای اسکان پناهجویان در مدت رسیدگی به درخواست پناهندگی آنان در اختیار گرفته بود.

سال گذشته، دیوان عالی پاپوآ گینه نو نگهداری افراد در این محل را به منزله محبوس کردن آنان بدون محاکمه و حکم قضایی دانست و به علت مغایرت این اقدام با موازین حقوق بشر و قانون اساسی این کشور، دستور تعطیلی آن را صادر کرد.

به ساکنان این اردوگاه گفته شده که می‌توانند به اردوگاه مشابهی در جزیره نارو انتقال یابند، به عنوان پناهجو یا پناهنده در پاپوآ گینه نو بمانند، به کشورشان بازگردند یا کشور دیگری، از جمله کامبوج را برای پناهندگی بپذیرند.

اکثر افرادی که در اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس هستند، درخواست پناهندگی کرده‌اند. این افراد در حال حاضر به آب، برق و توالت‌هایی که بشود از آنها استفاده کرد، دسترسی ندارند. ذخیره غذایی آن ها هم بتدریج در حال اتمام است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل گفته که محل های دیگری برای اسکان این افراد آماده نیست.

این آژانس و همچنین گروه‌های حقوق بشری هشدار داده اند که این افراد حق دارند نگران سلامتی‌شان باشند، چرا که در گذشته هم پناهجویان در پاپوآ گینه نو مورد حمله قرار گرفته بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین