کد خبر: ۴۸۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۵

بحران خاورمیانه، اولویت اجلاس سن پترزبورگ

آفتاب‌‌نیوز : یک سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفته است، بی تردید، وضعیت جدید منطقه از مهمترین موضوعات مورد بحث در اجلاس جی 8 خواهد بود. او تاکید کرد خشونت های منطقه، اضطراری ترین موضوعی است که نیازمند تصمیم گیری توسط کشورهای عضو این گروه است. 

مهمانان اجلاس سن پطرزبورگ(کلیک کنید)


به گزارش پلیس لبنان، بیش از 60 غیر نظامی از دو روز پیش که حمله اسرائیل به لبنان آغاز شد،کشته شده اند حملات گسترده اسرائیل به لبنان در واکنش به دستگیری دو سرباز اسرائیلی توسط حزب الله لبنان آغاز شد. 

در حالی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اسرائیل خواسته اند که از این حملات بی تناسب و ناشایست را متوقف کند، اظهارات بوش که توسط کانادا نیز تکرار شد، لحنی حمایت آمیزتر در مقابل اسرائیل، متحد اصلی بوش در منطقه در پیش گرفته بود.
بوش از اسرائیل خواست خویشتن داری بیشتری نشان دهد و با تاکید بر حق این کشور برای دفاع از خود  آنها خواست که موجب به خطر افتادن دولت شکننده لبنان نشوند. 

واشنگتن پیش از این قطعنامه ای را که از سوی شورای امنیت برای توقف عملیات نظامی اسرائیل در غزه صادر شده بود، وتو کرده بود.
روسیه نیز در واکنش به حملات اسرائیل به لبنان این حملات را محکوم کرد و از اسرائیل خواست به این عملیات نظامی بی تناسب پایان دهد. 

به این ترتیب به نظر می رسد، بحران خاورمیانه، مساله هسته ای ایران را که پیش از این از مهمترین موضوعات اجلاس جی 8 به شمار می رفت، به حدی تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین