کد خبر: ۴۸۷۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

پاسخ پنتاگون به روسیه درباره منطقه التنف سوریه

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سخنان اخیر مقامات روسیه درباره گذرگاه التنف و نقش مخرب آمریکایی‌ها در آن منطقه، مدعی شد که نظام سوریه مانع رسیدن کمک‌های انسانی به غیرنظامیان در منطقه التنف می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزایر فرانسه، اریک باهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، گفت: تعدادی از غیرنظامیان بعد از کوچ کردن از مناطقی که نظام سوریه آن را بمباران می‌کند، به منطقه‌ای که مساحت آن به 55 کیلومترمربع می‌رسد و در واقع همان منطقه کاهش تنش است پناه برده‌اند چراکه می‌دانند این منطقه مورد حمله قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: ما به روس‌ها اطلاع دادیم که آماده تسهیل شرایط برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این غیرنظامیان هستیم اما نظام سوریه این تلاش‌ها را ناکام می‌گذارد.

منطقه التنف در شرق سوریه یک پایگاه بزرگ نظامی را در خود جای داده که نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی از آن استفاده می‌کنند و در آنجا گروه‌های مسلح سوری را که با داعش می‌جنگند آموزش می‌دهند.

ارتش روسیه روز جمعه آمریکا را به ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست آوارگان سوری در منطقه التنف متهم و تأکید کرد که این اقدام در حد جنایت جنگی است.

مرکز روسی حمیمیم نیز که برای مصالحه ملی و امدادرسانی در سوریه تلاش می‌کند، اعلام کرد که اوضاع انسانی در منطقه التنف در مرز اردن و سوریه بسیار وخیم است و دلیل آن پایگاه نظامی است که آمریکا به صورت غیرقانونی در آنجا ایجاد کرده است.

در بیانیه این مرکز آمده است: اقدامات ارتش آمریکا نقض آشکار حقوق بشر است و می‌توان آن را جنایت جنگی دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین