کد خبر: ۴۸۷۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶

ادعای العربیه درباره خنثی شدن طرح ترور حریری/ دستگاه امنیتی لبنان تکذیب کرد

شبکه سعودی «العربیه» مدعی شد، چند روز قبل عده‌ای قصد ترور نخست‌وزیر مستعفی لبنان در بیروت را داشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : العربیه به نقل از منابعی که به هویت و ملیت آنها اشاره نکرده است، گزارش داد: اقدام برای ترور سعد الحریری در روزهای گذشته درحالی که او سوار بر خودرو بود، در بیروت خنثی شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این ادعای العربیه، کسانی که قصد ترور وی را داشتند، برج‌های مراقبت را در هنگام حرکت کاروان خودرویی نخست‌وزیر مستعفی لبنانتعطیل کرده بودند.

سعد الحریری امروز در ریاض از نخست‌وزیری لبنان استعفا کرد.

وی در متن استعفای خود مدعی شده است: فضای کنونی لبنان شبیه به فضایی است که پدرم، رفیق الحریری در آن ترور شد و توطئه‌ای در پشت پرده برای هدف قرار دادن من در جریان است و بیم ترور شدن دارم.

شبکه تلویزیونی لبنانی او.تی.وی به نقل از دستگاه امنیتی لبنان همه این ادعاها را شایعه خواند و تکذیب کرد. این شبکه تلویزیونی متعلق به حزب جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان است.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در واکنش به آنچه در رسانه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی و برخی پایگاه‌های خبری پیرامون انتشار اطلاعاتی از سوی نیروهای امنیت داخلی لبنان مبنی بر تلاش ناکام برای ترور سعد حریری مطرح شده است، این بخش تاکید می‌کند آنچه مطرح شده از سوی این شعبه اطلاعاتی منتشر نگشته است و در نتیجه این بخش منبع این اخبار نبوده و هیچ اطلاعاتی پیرامون این امر ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین