کد خبر: ۴۸۷۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

آمریکایی‌ها دستاوردهای ریاست جمهوری ترامپ را ناچیز می‌دانند

یک نظرسنجی جدید نشان داد، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دونالد ترامپ در ۹ ماه اول ریاست جمهوری خود دستاورد چندانی نداشته و این دستاوردهای او بسیار کمتر از انتظاراتی است که به هنگام آغاز ریاست جمهوری او وجود داشت، هستند.
آفتاب‌‌نیوز : در حالی که ترامپ به اولین سالگرد پیروزی‌اش بر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نزدیک می‌شود، میزان محبوبیت او از همه روسای جمهور قبل از خود در این مقطع از ریاست جمهوری کمتر بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، در حال حاضر کمتر از چهار نفر از هر ۱۰ آمریکایی( ۳۷ درصد) عملکرد ترامپ را تایید می‌کنند. همچنین براساس این نظرسنجی که از سوی واشنگتن پست/ان‌بی‌سی نیوز صورت گرفت ۵۹ درصد آمریکایی‌ها مخالف عملکرد او بوده‌اند و ۵۰ درصد از این گروه شدیدا مخالف عملکرد او بودند.

همچنین زمانی که تنها ۱۰۰ روز از ریاست جمهوری ترامپ گذشته بود، ۴۲ درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند که او در این دوران توانسته دستاوردهای "بسیار زیاد" و "به میزان خوب" داشته باشد اما از طرفی دیگر در مقطع فعلی تنها ۳۵ درصد چنین اعتقادی را دارند.

در عین حال در مقطع فعلی ۶۵ درصد گفتند که او "نه چندان" یا "خیلی کم یا هیچ چیز" دستاوردی در این مدت داشته است اما در بهار گذشته این میزان ۵۶ درصد بود.

۴۳ درصد کل آمریکایی‌ها پایین‌ترین گزینه ممکن را برای او انتخاب کرده و گفتند او "خیلی کم یا هیچ چیز" را به عنوان دستاورد کسب نکرده است.

همچنین در مقطع ۱۰۰ روزه از دولت ترامپ آمریکایی‌ها با درصدی برابر به این سوال که" آیا او به اکثر وعده‌های انتخاباتی مهمش عمل کرده" پاسخ دادند و ۴۴ درصد گفتند که او عمل کرده و ۴۱ درصد گفتند که عمل نکرده اما در مقطع فعلی ۵۵ درصد می‌گویند که او به اکثر وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل نکرده است.

در عین حال در این نظرسنجی به رغم ادعاهای ترامپ درخصوص دستاوردهای اقتصادی دولتش اکثر آمریکایی‌ها با این دستاوردها مخالفت کردند.

ماه ژانویه گذشته ۶۱ درصد ارزیابی مثبت نسبت به مدیریت اقتصاد از سوی ترامپ داشتند اما امروز تنها ۴۴ درصد ارزیابی مثبت داشته‌اند و ۵۳ درصد می‌گویند که او عملکرد خوبی در اقتصاد نداشته است. در عین حال در ماه ژانویه ۵۶ درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند او در مقابله با تهدیدات تروریستی عملکرد خوب یا عالی داشته. امروز این میزان تنها ۴۳ درصد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین