کد خبر: ۴۸۷۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

رهبر برکنار شده کاتالونیا تسلیم پلیس بلژیک شد

رهبر پیشین کاتالونیا به همراه چهار تن از اعضای کابینه برکنار شده این ایالت، خود را به پلیس بلژیک تسلیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«کارلوس پوجدمون» رهبر برکنار شده کاتالونیا به همراه چهار تن از اعضای کابینه پیشین این ایالت امروز-یکشنبه- خود را به پلیس بلژیک تسلیم کردند.

پوجدمون و چهار همراهش در پی صدور دستور بازداشت آنها توسط مقام‌های قضایی اسپانیا، تسلیم پلیس بلژیک شدند.

مادرید به اتهام تلاش غیرقانونی برای جدا شدن کاتالونیا از اسپانیا و عدم حضور پوجدمون و همراهانش در دادگاه روز پنجشنبه، دستور بازداشت این افراد را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اتهام‌های دیگری مانند سوء استفاده از بودجه عمومی به رهبران و مقام‌های کاتالونیا نسبت داده شده است.

دولت مرکزی اسپانیا پس از برکناری دولت محلی کاتالونیا و تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در این ایالت، کنترل امور را در دست گرفته و خودمختاری کاتالونیا را لغو کرده است.

نتایج یک نظرسنجی که امروز اعلام شد، نشان می‌دهد که احزاب حامی جدایی کاتالونیا از اسپانیا برای کسب بیشترین آرا در انتخابات پارلمانی این منطقه که دسامبر آینده برگزار می‌شود، با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد.

این نظرسنجی با مشارکت هزار و ۲۳۳ نفر و در تاریخ ۳۰ اکتبر تا سوم نوامبر گذشته انجام شده است و نتایج آن در روزنامه «لا وانگوردیا» منتشر شده است. بر این اساس، سه حزب حامی جدایی کاتالونیا میان ۶۶ تا ۶۹ کرسی از تعداد کل ۱۳۵ کرسی پارلمان را از آن خود خواهند کرد.

پس از انحلال دولت و پارلمان منطقه کاتالونیا پس از برگزاری رفراندوم جدایی، «ماریانا راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا دستور برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در تاریخ ۲۱ دسامبر را صادر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین