کد خبر: ۴۸۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۷

اختلاف بوش وشیراک در مورد حملات اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :  او حاضر نشد از اسرائیل بخواهد که حمله به لبنان را متوقف کند.
رهبران هشت کشور صنعتی و ثروتمند جهان که در نزدیکی سن پترزبورگ گرد هم آمده اند، به دنبال راهی برای مقابله با موج جدید خشونت ها و جنگ در خاورمیانه هستند. 

بحران خاورمیانه که با دستگیری دو سرباز اسرائیلی توسط حزب الله لبنان و حملات تلافی جویانه بی تناسب اسرائیل بالا گرفت و موجب نابودی بسیاری از زیرساخت های لبنان و کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی شده است، در حال حاضر به مهمترین بحث رهبران هشت کشور صنعتی در اجلاس سن پترزبورگ تبدیل شده است و از آنجا که آمریکا از مهمترین حامیان اسرائیل است، این مساله تا حدی بین بوش و برخی رهبران اروپایی از جمله ژاک شیراک، رئیس جمهوری فرانسه شکاف ایجاد کرده است .
 
شیراک حملات اسرائیل به لبنان را بی تناسب و افراطی دانسته است، و با اشاره ضمنی به اختلاف با آمریکا از همه خواسته است که از خود اعتدال نشان دهند و خواستار آتش بس با ثبات توسط طرفین شده است.
با این وجود بوش از درخواست لبنان برای آ‌تش بس فوری حمایت نکرد. 

حملات اخیر اسرائیل به لبنان، ویرانگرترین حملاتی است که از سال 1982 تاکنون توسط این رژیم صورت گرفته است.
گسترش ناگهانی بحران در خاورمیانه، نشست جی 8 را که مواردی از جمله امنیت انرژی، مبارزه با بیماریهای واگیردار و آموزش،‌ محورهای اصلی آ‌ن بود، تحت الشعاع قرار داده است.
تونی بلر، نخست وزیر انگلیس نیز در حاشیه اجلاس گروه هشت به خبرنگاران گفت رهبران عضو این گروه تمام تلاش خود را می کنند تا به موضعی مشترک و واحد در مورد بحرن خاورمیانه دست یابند.
 
وی افزود: تنها راه آرام ساختن این وضعیت و خروج از این بحران پاسخ به این سوال است که دلایل بروز این وضعیت چیست؟
او تاکید کرد ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا این بحران با ابزارهای صلح آمیز حل شود.
وی همچنین هرگونه اقدام تروریستی را محکوم کرد و از حزب الله لبنان خواست دو سرباز به اسارت گرفته شده اسرائیلی را آزاد کنند.
 
نشست رسمی رهبران گروه هشت روز یکشنبه در کاخ کنستانتین در نزدیکی سن پترزبورگ کار خود را آغاز کرد.
 هنوز جزئیات بحث ها و موافقت نامه های مطرح شده در این نشست منتشر نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین