کد خبر: ۴۸۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۶

نصرالله:جنگ در آغاز راه است

محمد خاتمی در نامه ای به نصرالله از نگرانی و امید هایش گفت
آفتاب‌‌نیوز :  رهبر جنبش حزب الله لبنان درباره توانمندی این گروه در هدف قرادادن عمق استراتژیک اسرائیل گفت ما می توانستیم تاسیسات پتروشیمی حیفا را گلوله باران کنیم اما این کار را فقط به دلایل انسانی انجام ندادیم.نصر الله نیروهای دشمن را تهدید کرد که در صورت لزوم حزب الله برای مواجهه با آنها از هیچ خط قرمزی تبعیت نخواهد کرد.

او خطاب به نظامیان اسرائیلی گفت بدانید همانگونه که حیفا را موشک باران کردیم وناو متجاوز را در سواحل بیروت با یک موشک غرق نمودیم درجنگ زمینی نیز شما را غافلگیر خواهیم کرد.سید حسن نصرالله حضور نیروهای ایرانی در میان حزب الله را نیز به شدت تکذیب کرد.

در همین حال حزب الله لبنان در یک بیانیه رسمی ،خبر تلویزیون اسراییل درباره مجروح شدن سیدحسن نصرالله در جریان بمباران صبح یکشنبه بیروت را تکذیب کرد. یک تلویزیون اسرائیلی اعلام کرده بود دبیرکل حزب الله در جریان بمباران های صبح روز یکشنبه مجروح شده است. خبرگزاری اردن گزارش داد، جنبش حزب الله لبنان، مجروح شدن دبیرکل خود را تکذیب کرد. 

سیدحسن نصرالله روحانی شیعه و دبیرکل جنبش حزب الله لبنان است. شنبه23 تیر ماه وزیر امور مهاجرت اسرائیل اعلام کرده بود،‌ این رژیم در اولین فرصت سیدحسن نصرالله را ترور خواهد کرد.
نصرالله پس از ترور سیدعباس موسوی در سال 1997 توسط اسرائیلی ها، دبیرکل حزب الله لبنان شده است.

امید ها و نگرانی ها در نامه خاتمی به نصرالله
اما سيد محمد خاتمي، رییس جمهور سابق ایران و رييس موسسه بين المللي گفت‌وگوي فرهنگها و تمدنها، در پيامي به دبيركل جنبش مقاومت اسلامي لبنان «حزب الله» از گسترش انهدام سرمايه هاي معنوي و مادي در لبنان و فلسطين ابراز نگراني كرد. 

آقای خاتمي در اين پيام با بيان اين كه جنايتهاي تکان دهنده رژيم صهيونيستي در لبنان و فلسطين که نشان دهنده ويژگي خشونت طلبانه و تجاوزگرانه آن رژيم است، امر تازه اي نيست، از گسترش فاجعه اي که بر پايه انهدام سرمايه هاي معنوي و مادي در لبنان و فلسطين و منطقه بنا شده است، ابراز نگراني كرد. 

رييس جمهور سابق ایران خطاب به دبيركل جنبش مقاومت اسلامي لبنان، «حزب الله» را خورشيد تاباني دانسته كه جان همه مسلمانان و آزادگان مظلوم جهان،از جمله ملّت مظلوم، مقاوم و قهرمان فلسطين را روشني و گرما مي بخشد. 

آقای خاتمی دراين پيام گفته است در جهاني که در همه جا سخن از تحول گفتمان هاي سياسي و مردم سالاري است، اين رژيم صهيونيستي است که با حمايت دولت آمريکا همچنان بر زور و خشونت تکيه مي کند و حق تعيين سرنوشت را از ملت مظلوم فلسطين و حق پيشرفت و آزادي را از ملت هاي منطقه سلب مي کند.

« در اين ميان نقش انقلابيون منطقه که در سالهاي اخير فرهنگ و ادبيات مقاومت را تعالي بخشيده اند، به مثابه سرمايه اي اجتماعي در پيشبرد روند مردم سالاري و عدالت و آزادي در منطقه است و جايگاه حزب الله در آسمان مقاومت لبنان مظلوم و سربلند، در اين ميانه برجسته تر است.» 

محمد خاتمی در این نامه نوشته است که آنچه امروز در صحنه لبنان عزيز جاري است هرگونه ترديدي را بر لزوم حضور نيرومند مقاومت و تداوم حركت آن در لبنان از ميان بر مي دارد.
خاتمي ابراز اطمينان كرد كه داستان امروز لبنان، نويد بخش پيروزي نهايي عدالت بر بيداد، آزادگي و رهايي بر سركوب و اشغال و حرمت انسان بر تحقير او است و آنچه مي ماند افتخار و سربلندي ملت مظلوم لبنان و پشتوانه عزّت اين ملت، حزب الله عزيز است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین