کد خبر: ۴۸۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

ولایتی با ولید المعلم دیدار کرد

علی اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر معظم ایران در امور بین الملل با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : علی اکبر ولایتی مشاور مقام مقام رهبری ولید المعلم معاون نخست وزیر سوریه و وزیر امور خارجه این کشور، بر اهمیت ادامه رایزنی ها و هماهنگی ها میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه برای تحکیم و ادامه روند پیروزی های محور مقاومت و هم پیمانان علیه ترویسم و حامیانش تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد ، ولایتی و المعلم در این دیدار، درباره نقش مهم روابط بر جسته تهران و دمشق در قبال تحولات سوریه، منطقه و جهان در سایه رویدادهای اخیر سیاسی و میدانی به رایزنی نشستند.

در این بیانیه آمده است: مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با تبریک پیرزویهای اخیر بر تکفیریان داعش در شرق این کشور، به دولت، ارتش و مردم، تصریح کرد، "این پیروزیها در واقع پیروزی محور مقاومت و شکست طرح های تخریبی صهیونیستی آمریکا است.

 ولایتی همچنین خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان مواضع حمایتی خود را از سوریه در همه زمینه ها به ویژه در جنگ علیه تروریسم ادامه خواهد داد.

المعلم هم بر عزم واراده سوریه برای ادامه جنگ علیه تروریسم تکفیری تا تحقق پیروزی و برقراری مجدد آرامش و ثبات در سرتاسر خاک این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه سوریه با تبیین پیرزویهای اخیر در میادین نبرد و همچنین در عرصه های سیاسی افزود: سوریه در این پیروزیها و به ویژه پیروزیهای دلیرمردان ارتش سوریه در جبهه دیرالزور، مدیون همکاری هم پیمانان و دوستان است.

وی در ادامه از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه قدردانی کرد و اظهارداشت ، این پیرزویها خط بطلانی بر نقشه های دشمنان سوریه علیه این کشور است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل ، روز گذشته از لبنان به سوریه سفر کرده و قرار است، در این سفر با شماری از مقامات ارشد سوریه از جمله بشار اسد رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین