کد خبر: ۴۸۸۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

آیا ٥ مظنون پرونده مرگ مشکوک با قرص برنج، رازی در دل دارند؟

قضات دادگاه کیفری استان تهران تحقیقات جنایی درباره مرگ مردی با قرص برنج را کافی ندانستند و پرونده را باردیگر به دادسرا فرستادند تا درباره ٥ متهم آن و علت مرگ متوفی تحقیق شود.
آفتاب‌‌نیوز : قضات دادگاه کیفری استان تهران تحقیقات جنایی درباره مرگ مردی با قرص برنج را کافی ندانستند و پرونده را باردیگر به دادسرا فرستادند تا درباره ٥ متهم آن و علت مرگ متوفی تحقیق شود.

به گزارش اعتماد، ماجراي اين مرگ كه اينك به رازي سر به مهر تبديل شده است مربوط به ٤ سال قبل مي‌شود. بهمن ١٣٩٢ وقتي جسد مرد ٦٠ ساله‌اي توسط خانواده‌اش پيدا و موضوع به پليس گزارش شد احتمال خودكشي مطرح شد. اما پليس در بررسي‌هاي خود به اين نكته برخورد كه مرد ٦٠ ساله با همسر و پدرزنش اختلافاتي داشته است. همين مساله ظن كارآگاهان را برانگيخت تا ابعاد مختلف اين مرگ براثر مصرف قرص برنج را بررسي كنند. حال متهمان پرونده مرگ مشكوك براثر مصرف قرص برنج كه همه بستگان متوفي هستند بايد بارديگر در دادسراي امور جنايي مورد تحقيق قرارگيرند. در تحقيقات اوليه پاي يك زن ديگر غير از همسر متوفي نيز به ميان آمده بود.

در جلسه ديروز دادگاه همسر مقتول به قضات دادگاه گفت: من فكر مي‌كنم زني كه با شوهرم ارتباط داشت باعث مرگ او شده است. او به‌شدت شوهرم را تحريك به خودكشي مي‌كرد و مي‌گفت يكي از راه‌هاي رسيدن به پاكي خودكشي كردن است و احتمال اينكه شوهرم خودكشي كرده‌باشد بيشتر از اين است كه او به قتل رسيده‌باشد البته زني كه با او ارتباط داشت عامل تحريك‌كننده شوهرم در اين خودكشي بود.

اين در حالي است كه همسر مقتول چهارسال قبل در تحقيقات مقدماتي گفته بود: چند سالي بود كه من به دليل حضور زن ديگري در زندگي شوهرم با او اختلافاتي داشتم و درگيري‌هاي ما زياد بود. زني كه با شوهرم ارتباط داشت عضو يك فرقه انحرافي بود و چندباري به شوهرم گفته‌بود اگر بميري به بهشت مي‌روي حتي يك‌بار به او گفته بود خودكشي كردن تو باعث مي‌شود پاك شوي و به بهشت بروي من فكر مي‌كنم آن زن در مرگ شوهرم نقش داشته است.

پليس همان زمان علاوه بر همسر متوفي و پدراين زن ادعاي ارتباط متوفي با زني ديگر را بررسي كرد و بدين‌ترتيب يك زن ديگر به عنوان مظنون دست داشتن در مرگ مشكوك فراخوانده و تحقيق از او آغاز شد.

در مرحله بعدي تحقيقات جنايي مشخص شد به جز اين زن پاي افراد ديگري هم در پرونده مرگ مشكوك با قرص برنج درميان است.

پليس از ٥ متهم درباره مرگ مرد ٦٠ ساله تحقيق كرد اما در نهايت به دليل آنكه اطلاعات كافي براي اثبات رابطه مرگ غيرعادي با آنها نبود همه متهمان با قيد وثيقه آزاد شدند. حال قضات دادگاه كيفري استان تهران بارديگر موضوع مرگ مرد ٦٠ ساله و ارتباط آن با ٥ مظنون پرونده را بررسي و به دليل نقص در تحقيقات پرونده را به دادسرا ارجاع كردند تا موضوع دوباره بررسي شود. يكي از دلايل ارجاع دوباره به دادسرا حضور نداشتن يكي از مظنونان است. با توجه به اينكه زني كه مقتول با او ارتباط داشت در جلسه دادگاه حاضر نشده ‌بود در حالي كه گفته‌هاي او و پاسخ‌هايي كه به پرسش قضات مي‌داد مي‌توانست در حل گره پرونده راهگشا باشد هيات قضات جلسه رسيدگي را تجديد كرده و از دادسرا خواستند تا با شناسايي و بازجويي مجدد از اين زن پرونده را دوباره بررسي كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین