کد خبر: ۴۸۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

تداوم کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: هوای تهران در حال حاضر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و پیش‌بینی می‌شود که فردا هوای تهران در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس باشد.
آفتاب‌‌نیوز : حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا نشانگر برقراری وضعیت کیفی هوای نامطلوب برای گروه‌های حساس طی امروز است و پیش‌بینی می‌شود همراه با کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا روز پنجشنبه (۱۸ آبان ماه) شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس باشد.

وی افزود: وضعیت کیفی هوای تهران در شرایط فعلی با شاخص ۱۰۵، در شرایط ناسالم برای گروهای حساس قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه با اشاره به وضعیت جوی تهران اظهار کرد: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی برخی ساعات امروز به ویژه در بعدازظهر وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، این شرایط فردا کمابیش ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که برای اکثر ساعات وزش باد موثر پیش‌بینی می‌شود. با تداوم این شرایط در روز جمعه (۱۹ آبان ماه) وزش باد موثر در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

وی در پایان در مورد شرایط دمایی تهران گفت: دما طی روزهای پایانی هفته کاهش نسبی خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نیمه نخست پاییز امسال، دوبرابر آلوده‌تر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین