کد خبر: ۴۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۵ - ۲۲:۱۱

انتقاد اعلمی از شلوغی مجلس در موقع تذکرها

آفتاب‌‌نیوز : وی افزود: این ماده تنها ماده ای است که در آیین نامه از عبارت « ممنوع است» استفاده کرده است.
اعلمی تصریح کرد: این بیانگر این است که رعایت سکوت توسط نمایندگان در مجلس در زمان ایراد نطق، تذکر، ناطق موافق و مخالف با طرح و لایحه الزامی است. 

وی خطاب به حداد عادل گفت: به دفعات برخی همکاران که البته تعداد آنها انگشت شمار است ظاهرا ماموریت و مسئولیت خود را معطوف به عدم اجرای مفاد ماده 110 کرده اند و چیزی که باب ذائقه شان نباشد در هنگام نطق نماینده یا طرح سوال نماینده شروع می کنند به جوسازی و ایجاد جنجال و هیاهو و صداهای غیر متعارف از خود در آوردن که انتظار داریم این مورد را عنایت داشته باشید. 

اعلمی در بخش دیگر سخنان خود به استفاده ماده 195 آیین نامه گفت: در این ماده تصریح شده در صورتی که سوال کننده با پاسخ وزیر قانع نشود رئیس مجلس به تقاضای سوال کننده موضوع را به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع می کند و این کمیسیون مکلف است که صلاح بداند به موضوع رسیدگی نماید و گزارش خود را تنضیم و به مجلس تقدیم کند. 
وی افزود: بر این اساس گزارش در دستور هفته بعد قرار خواهد گرفت و بدون بحث در مجلس قرائت خواهد شد. 

اعلمی گفت: به دفعات بنده سوالاتی مطرح کردم به عنوان مثال در ارتباط با موضوع داغ این روزها یعنی مساله قاچاق فرآورده های نفتی، دوبار وزیر اطلاعات را در اقتصاد و دارایی را در مجلس ششم و دوبار نیز وزرای اطلاعات و امور اقتصاد و دارایی را در مجلس شششم و دو بار نیز وزرای اطلاعات و کشور را در مجلس هفتم  اظهار کردم ولی تا به امروز حتی یک گزارش در مورد قاچاق فرآورده های نفتی و سوالات دیگری که مطرح کردم از پشت تریبون مجلس تهیه و قرائت نشده است. 

نماینده تبریز افزود: این در حالی است که مهمترین ابزار اعمال نظارت و اقتدار مطلوب مجلس و نمایندگان همین سوال است منوط به اینکه چرخه سوال به نحو کامل رعایت شود. اگر واقعا گزارش سوالات بنده در مورد قاچاق فرآورده های نفتی در اینجا قرائت می شد ما شاهد نبودیم که در روز 5 میلیون لیتر و در شکل بدبین آن 10 میلیون لیتر قاچاق فرآورده های نفتی صورت می گیرد. 

اعلمی گفت: انتظار داریم از جنابعالی ( حداد عادل) اگر تذکرات را وارد می دانید که وارد است، اعلام کنید وارد است و ترتیب اثر دهید.
حداد عادل در پاسخ به تذکر اعلمی گفت: از کمیسیون امنیت ملی و یا هر کمیسیون دیگری که سوالات آقای اعلمی به آنجا مربوط می شود می خواهم طبق آیین نامه گزارش مربوط به آن سوالات را در دستور قرار دهند. 

در این زمان اعلمی از حداد عادل خواست تا وارد بودن تذکر وی را تایید کند و رئیس مجلس اظهار داشت: « این نحوه تذکری که شما می دهید، قابل اظهار نظر راجع به اینکه وارد است یا نیست، نیست. شما تقاضایی می کنید بنده هم پیگیری می کنم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین