کد خبر: ۴۸۸۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

سازمان ملل: یمن با بزرگترین قحطی جهان روبروست

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد می‌گوید اگر جریان کمک‌های انسان دوستانه به یمن از سر گرفته نشود این کشور با بزرگترین قحطی چند دهه اخیرا جهان روبرو می‌شود که نتیجه آن "میلیون‌ها قربانی" خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسان‌دوستانه، ائتلاف تحت رهبری عربستان را ترغیب کرد محاصره این کشور جنگ زده را سازمان ملل: یمن با بزرگترین قحطی جهان روبروستبردارد.

این ائتلاف روز دوشنبه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی به یمن را بست که گفته شده پس از شلیک موشکی از نواحی تحت کنترل حوثی‌ها به سوی ریاض بود.

به گزارش ایسنا، عربستان مدعی است، انسداد مرزهای یمن برای جلوگیری از ارسال سلاح از سوی ایران به یمن لازم است.

ایران مسلح کردن حوثی‌ها را تکذیب می‌کند که از سال ۲۰۱۵ مشغول نبرد با ائتلات تحت رهبری عربستان بوده‌اند.

آقای لوکاک روز چهارشنبه پس از آنکه شورای امنیت را پشت درهای بسته در جریان گذاشت صحبت می کرد.

او به خبرنگاران گفت: "من به شورا گفته‌ام که اگر این موانع برطرف نشود... قحطی یمن را فراخواهد گرفت. این بزرگترین قحطی جهان برای دهه‌های طولانی با میلیون‌ها قربانی خواهد بود."

پیشتر سازمان ملل و صلیب سرخ اخطار دادند که میلیون‌ها نفر از مردم یمن که برای بقای خود به کمک های انسان‌دوستانه اتکا دارند با وضعیتی "فاجعه‌بار" روبرو هستند.

سازمان ملل می‌گوید که هفت میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند.

این کشور برای تامین نیازهای اولیه مردم به واردات وابسته است اما اکنون ورود مواد غذایی و دارویی به این کشور مسدود شده است.

سازمان ملل می گوید از زمان مداخله ائتلاف عربستان در جنگ داخلی یمن نبردها و حملات هوایی بیش از ۸۶۷۰ نفر کشته و نزدیک به ۵۰ هزار زخمی به جا گذشته است. بیش از ۶۰ درصد این کشته‌ها غیرنظامی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین