کد خبر: ۴۸۸۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

حضور پرشور مردم در پیاده‌روی اربعین در تهران

آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز (پنج‌شنبه) از میدان امام حسین(ع) تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی، مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر تهران با حضور پرشور مردم از صبح امروز (پنج‌شنبه) آغاز شد.

 راهپیمایی اربعین در تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز  شده و مسیر پیاده‌روی تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه دارد.

این مسیر به طول تقریبی 17 کیلومتر تعیین شده است و عزاداران حسینی از خیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهرری می‌گذرند تا هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برسند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تعداد زیادی متن زیارت اربعین نیز آماده شده است و در اختیار عزاداران حسینی قرار خواهد گرفت. همچنین با هماهنگی‌هایی که با شرکت مترو و اتوبوسرانی انجام شده است، مسیر برگشت شهروندان از شهرری رایگان خواهد بود.

همچنین در مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، 17 موکب در نظر گرفته شده است که در فواصل مناسب پذیرای عزاداران خواهد بود. میدان امام حسین (ع)، میدان شهدا، مسجد آشتیانی‌ها، دروازه دولاب، پل آهنگ، میدان خراسان، تیر دوقلو، لب خط، میدان شوش، سازمان مدیریت پسماند، بوستان کودک، رو به روی بانک ملی شعبه جنوب تهران، پمپ بنزین فداییان اسلام، رو به روی استخر قمر بنی‌هاشم، تقاطع فداییان اسلام و بزرگراه شهید کریمی، تقاطع فداییان اسلام و دیلمان و سه‌راه ورامین موکب‌هایی هستند که برای پذیرایی از عزاداران در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، طرح راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سپاه تهران بزرگ، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، هیئت رزمندگان اسلام، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، اورژانس تهران، سازمان امور مساجد، شبکه 5 سیما و شهرداری تهران برگزار شد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین