کد خبر: ۴۸۸۳۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

بلایی که آلودگی هوا برسرمان می‌آورد

جراح گوش، گلو و بینی با بیان اینکه قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا موجب تحریک بینی و گلو شده و آلرژی ایجاد می‌کند، گفت: خستگی، سردرد، اختلال شناختی و اختلال خواب از نشانه‌های ابتلا به رینیت آلرژیک است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمدی در ارتباط با آلرژی اظهارداشت: این بیماری در دهه‌های 30 تا 40 زندگی بیشتر بروز می کند و احتقان، آب ریزش بینی، عطسه، خارش بینی، ترشح از سینوس‌ها به پشت گلو از نشانه‌های ابتلا به رینیت آلرژیک است که می‌تواند با ایجاد خستگی، سردرد، اختلال شناختی و اختلال خواب، بر کیفیت زندگی بیمار تاثیرگذار باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه علایم بیماری رینیت آلرژیک از فردی به فرد دیگر متغیر است، خاطرنشان کرد: درمان رینیت مستلزم پرهیز از محرک‌های محیطی و استفاده مناسب از درمان دارویی است.

احمدی با تاکید بر اینکه اهمیت پایبندی به درمان به منظور حصول نتایج مثبت را باید بیماران مدنظر داشته باشند، یادآور شد: بیماران دچار آلرژی به قارچ‌ها باید با حذف منابع رطوبت، تعویض مواد آلوده و شستن سطوح بدون منفذ با محلول سفیدکننده رقیق، تماس با این عوامل را تا حد ممکن کاهش دهند.

وی تصریح کرد: در مورد چگونگی پیشگیری از بروز رینیت آلرژیک، هنوز راهکاری جامع و قطعی پیدا نشده است. قرار گرفتن در معرض بسیاری از آلرژن ها، دود سیگار و آلودگی هوا می تواند موجب تحریک بینی و گلو شده که در نهایت منجر به ایجاد آلرژی در فرد می شود.

به گزارش فارس، وی در پایان با بیان اینکه هیچ درمان جراحی برای رینیت آلرژیک وجود ندارد، تصریح کرد: جهت بهبود نشانه‌های بیماری، درمان مشکلاتی مانند انسداد بینی در اثر انحراف شدید تیغه بینی، تورم شاخکهای تحتانی بینی، بزرگی لوزه سوم و سینوزیت مقاوم که سبب تشدید رینیت آلرژیک می‌شوند، بر اساس صلاحدید پزشک معالج توصیه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
به جای رفع الودگی هوا گشت امداد؟!میاد ال ام بی قراضه ما رو که از ماهواره هم اصلا استفاده نمیکنیم میبره!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین