کد خبر: ۴۸۸۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

نبیه‌بری: استعفای حریری غیرقابل اجراست

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که استعفای سعد حریری بر اساس قانون اساسی این کشور، غیر قابل اجرا است.
آفتاب‌‌نیوز :
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که استعفای سعد حریری، نخست وزیر این کشور از لحاظ قانون اساسی لبنان غیر قابل اجرا به شمار می‌آید. وی گفت دولت لبنان همچنان به اجرای وظایف خود ادامه می‌دهد.

بری در خصوص بحران به وجود آمده در لبنان بعد از اعلام استعفای سعد حریری از ریاض تأکید کرد: آنچه که امروز با آن روبه‌رو هستیم می‌طلبد تا وحدت خود را تقویت کنیم. دولت لبنان همچنان پابرجا است.

وی همچنین تأکید کرد: استعفای حریری غیرقانونی است و وی باید به بیروت باز گردد تا هر چیزی بر اساس برنامه انجام شود. ما منتظر بازگشت حریری هستیم تا استعفای وی تثبیت شود، در غیر این صورت این استعفا قابل اجرا نیست. زمانی که استعفای حریری بر اساس مبانی و عرف خود پذیرفته شود رایزنی‌ها در این خصوص اجرا می‌شود.
 
بری افزود: لبنانی‌ها با وجود تمام بحران‌های که با آن روبه‌رو بوده‌اند، توانستند سختی‌ها را پشت سر بگذارند و وحدت خود را همچنان حفظ کنند.
 
از سوی دیگر میشل عون، رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که اوضاع در کشور با ثبات بوده و هیچ تصمیمی قبل از شنیدن سخنان حریری در خصوص دلایل استعفایش اتخاذ نخواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا، سعد حریری شنبه گذشته در اقدامی غیر منتظره استعفای خود را زمانی که در عربستان بود اعلام کرد. اقدامی که باعث شد همه به این نتیجه برسند که این کناره‌گیری دیکته سعودی‌ها بوده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین