کد خبر: ۴۸۸۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

صادقی: رای صادره درباره سپنتا نیکنام توسط قوه قضاییه به تعویق می‌افتد

نماینده تهران در مجلس همچنین با اشاره به ظرفیت قانون اساسی در توجه به اقلیت‌ها بیان کرد: طبق اصل 67 قانون اساسی، نمایندگان باید مراسم تحلیف انجام بدهند و به قرآن سوگند یاد کنند. قانون در ضمن آن می‌گوید که نمایندگان اقلیت دینی این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: قرار است رای صادره درباره سپنتا نیکنام توسط قوه قضاییه به تعویق بیفتد.

محمود صادقی امروز در نشست  "اقلیت ها در اندیشه امام حسین(ع)” که به همت شاخه جوانات حزب ندای ایرانیان و به مناسبت اربعین برگزار شد، گفت: گفتمان امام حسین (ع) گفتمان حق در مقابل باطل است. همه ما باید برای اجرای حق قیام کنیم و مسلمانان نباید در برابر قانون شکنی‌ها سکوت کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین اظهار کرد: امسال دو میلیون زائر در اربعین حسینی به کربلا و زیارت امام حسین (ع) مشرف شدند. اگر این دو میلیون نفر پس از بازگشت از زیارت امام حسین علیه السلام در دریای معرفت شستشو شوند کار فرهنگی بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: در همین راهپیمایی اربعین بعضی اقلیت های مذهبی در عراق و کربلا حضور پیدا کرده و به سالار شهیدان ادای احترام می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به ظرفیت قانون اساسی در توجه به اقلیت‌ها بیان کرد: طبق اصل 67 قانون اساسی، نمایندگان باید مراسم تحلیف انجام بدهند و به قرآن سوگند یاد کنند. قانون در ضمن آن می‌گوید که نمایندگان اقلیت دینی این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد خواهند کرد. این نشان می‌دهد که اقلیت دینی را به رسمیت می‌شناسد و به جای قرآن گفته شده به کتاب مقدس خودشان سوگند یاد می‌کنند.

صادقی ادامه داد: در عین حال، این یکی از دلایلی است که اسلام پیشرفت کرد و به فتوحات رسید. این اصل اسلامی بود که ادیان دیگر را از  پایبندی به دین خودشان محروم نمی‌کرد. یکی از دلایل فتوحات مسلمانان نوع برخوردشان با اقلیت های دینی بود.

وی همچنین از تجدید نظر احتمالی درباره موضوع سپنتا نیکنام خبر داد و گفت: بعد از نقل‌هایی که صورت گرفت شده گویا قرار است از طریق قوه قضاییه اجرای این رای به تعویق بیفتد تا راه حلی برای این مساله پیدا شود.

منبع: جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین