کد خبر: ۴۸۸۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

نقشه جدید امارات علیه قطر افشا شد

ایمیل‌های جدیداً منتشر شده سفیر امارات در آمریکا از برنامه‌ریزی‌های امارات برای راه‌اندازی جنگ اقتصادی علیه قطر پرده برمی‌دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسناد جدید که رونوشتی از آن در اختیار سایت افشاگر «اینترسپت» قرار گرفته نشان می‌دهند جنگ اقتصادی امارات، دستکاری در اوراق قرضه و ابزارهای مشتقه برای کاهش ارزش ارز قطر را شامل می‌شده‌اند.

این طرح که چارچوب کلی آن را یک بانک خصوصی مستقر در لوگزامبورگ به نام Banque Havilland تهیه کرده برنامه‌هایی برای کاهش ارزش اوراق قرضه قطر، افزایش بهای بیمه آنها و در نهایت ایجاد بحران ارزی و کاهش نقدینگی این کشور را شامل می‌شود.

اینترسپت نوشته بانک یاد شده متعلق به خانواده یک بانکدار انگلیسی به نام «دیوید راولند» است که ارتباطات نزدیکی با سران امارات، به ویژه، محمد بن زاید، ولیعهد امارات متحده عربی دارد.

وب‌سایت آمریکایی نوشته یکی از اهداف این طرح این است که بتوان قطر را وادار کرد در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، با امارات شریک شود.

راهبرد مطرح‌شده در این سند خواستار راه‌اندازی یک عملیات تبلیغات رسانه‌‌ای برای معطوف کردن توجه فیفا به سمت کاهش نقدینگی قطر و ناتوانی این کشور در ساخت زیرساخت‌های لازم برای میزبانی جام جهانی فوتبال است.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
ولیعهد امارات شیخ محمد بن راشد آل مکتوم می باشد! در حال حاضر امیر امارات از خاندان شیخ زاید است. لطفا تصحیح نمایید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین