کد خبر: ۴۸۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۹

سولانا دوباره به خاورمیانه آمد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری شینهوا، در بیانیه ای که توسط دفتر سولانا منتشر شده با اعلام خبر سفر او آمده است سولانا روز پنجشنبه نیز عازم قاهره خواهد شد تا با مقامات مصری دیدار کند.

 در این بیانیه هدف از این سفر اعلام پیام حمایت از مردم لبنان و تلاش برای کاهش تنش ها در منطقه عنوان شده است اما به جزئیات بیشتری در مورد این سفر اشاره نشده و در مورد اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به لبنان نیز خبری داده نشده است. 

کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل که روز سه شنبه برای شرکت در کنفرانسی در مورد دارفور به بروکسل رفته بود، گفت: نیرویی بیش از 2 هزار پاسدار صلح  فعلی در لبنان مورد نیاز است. 

به گفته عنان بسیار ضروری است که جامعه بین الملل دست به اقدامات فوری در منطقه برای کنترل بحران بزند. او تأکید کرد که این مساله به تصمیم شورای امنیت بستگی دارد.
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بودند آنها واقعا نگران وضعیت خاورمیانه به ویژه بدتر شدن شرایط انسانی آن هستند. 

اتحادیه اروپا از مهمترین حامیان مالی فلسطین است و در سال جاری 329 میلیون یورو معادل 411 میلیون دلار به فلسطینی ها کمک کرده است. 

بحران خاورمیانه که با درگیری های اسرائیل و حزب الله لبنان به بهانه دستگیری دو سرباز اسرائیلی توسط نیروهای حزب الله آغاز شد تبدیل به شدیدترین درگیری در منطقه طی 24 سال اخیر شده است و تاکنون بیش از 200 غیرنظامی کشته شده و بسیاری از زیرساخت های اقتصادی لبنان نابود شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین