کد خبر: ۴۸۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۸

نخست وزیر عراق: مجاهدین خلق باید بروند

آفتاب‌‌نیوز : در همین خصوص خبرگزاری رسمی فرانسه، به نقل از نخست وزیر عراق که تاکید کرده  نام این گروه در لیست سازمان های تروریستی آمریکا و اروپا آمده است ، این گروه طوری رفتار می کند که گویا یک سازمان عراقی است.

مالکی در ادامه اظهارات خود با اشاره به جلسه ای که چهارشنبه 28 تیر توسط کابینه عراق برگزار شده گفته، در این جلسه تصمیم گرفته شد تا حرکات اعضای این کروهک در کمپ اشرف در نزدیکی مرزهای ایران محدود شود و از تماس آنها با مقام های دولتی عراق جلوگیری شود. این در حالی است دولت عراق قرار است در جلسه دیگری به تصمیم گیری در این خصوص بپردازد که آیا دولت عراق باید به این گروهک در عراق اجازه حضور بدهد یا آنها را به کشور دیگری تبعید کند.

ایران تا کنون بارها از حضور این گروه در کنار مرزهای خود انتقاد کرده است. این سازمان در زمان حکومت صدام حسین، دیکتاتور سابق این کشور توسط وی به انواع سلاح و تانک مجهز شده بود و چندین بار نیز اقدامات نظامی علیه ایران انجام داد. این در حالی است که صدام از نیروهای این گروه برای سرکوب شورش شیعان عراق در سال 1991 استفاده کرده بود.

نیروهای آمریکایی سلاح های این گروه را در زمان تجاوز نظامی به عراق در سال 2003 جمع آوری کرده بود و 300 تانک آنها را به نیروهای مسلح عراق تحویل داد. بر اساس ارزیابی ها این کروهک نزدیک به 3 هزار عضو دارد. مالکی گفته، اين دولت به عنوان اولين گام، توزيع بيانيه‌هاي اعضاي گروه منافقين را ممنوع خواهد كرد و مانع از آن خواهد شد كه اعضاي آن اردوگاه اشرف را ترك كنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین