کد خبر: ۴۸۹۱۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

پزشکیان: با حصر، مشکل وحدت حل نمی‌شود/یک نماینده اصولگرا: با فتنه‎گرها وحدت نمی‎کنیم

مسعود پزشکیان در نطق میان دستور خود وقتی صحبت از عدالت و وحدت شد، گریزی به محدودیت‌های ایجاد شده برای رئیس دولت اصلاحات زد و از نبود عدالت برای قومیت‌ها گله کرد و گفت: با حصر،گرفتن، بستن و هر روز بر طبل اختلاف کوبیدن مشکل وحدت حل نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرآنلاين،‌ مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز و آذرشهر در نطق ميان دستور خود با تكيه بر آيات قرآن به بحث عدالت و وحدت در كشور پرداخت.

او ضمن عرض تسليت به مردم حادثه ديده در زلزله شب گذشته و رهبر انقلاب،‌ گفت: امروز مي‎خواهم دو مسئله را مطرح كنم يك بحث عدالت و ديگر وحدت است. در قرآن آمده است كه پيامبران با عدالت رفتار كنند و براي هر امتي پيامبر فرستاده شد.

پزشكيان افزود: قرآن از اين آيه ها پر است، تمام بيان قرآن براساس عدالت است. سئوال اينجاست در وضعيت كنوني عدالت را برپايه آنچه كه امام حسين بر اساسش شهيد شده و ‌خدا دستور داده است، اجرا مي كنيم؟ آيا حقوق قوميت ها را براساس عدالت مي دهيم؟ پرداخت‌ها بر اساس عدالت است؟ آموزش و پرورش،‌ اقتصاد،‌ رفتار و حتي استخدام ها براساس عدالت است؟ اگر ما راه امام حسين را مي رويم،‌ آيا براساس عدالت اينگونه كار مي كنيم؟

اين نماينده اصلاح طلب با انتقاد از اين موضوع كه «گویا آيات قرآن را فقط براي مرده‌ها مي خوانيم»، ادامه داد: قرآن مي گويد كه با عدالت رفتار كنيم اما وقتي فردي فوت كرد، آيات عدالت را برايش مي خوانيم! آيا قوميت هايي كه در مملكت ما هستند،‌ پست مي گيرند و ما صدايشان را مي شنويم؟ ما حتي اجازه نمي‌دهيم قوميت ها براساس قانون با زبان خودشان بنويسند و حرف بزنند!

او در بخش ديگری از صحبت‌هايش به موضوع وحدت پرداخت و با صراحت خاص خود گفت: الان بيش از هر موقع، كشور به وحدت نياز دارد، بيش از هر زمان نياز است دست به دست هم بدهيم و روي پاي خود بايستيم. بپذيريم در مملكت مشكل وحدت داريم. وحدت بين مسلمان ها از سال‌ها نماز و روزه، مهم تر است. در كشور وحدت داريم؟ راحت اجازه بيرون آمدن از خانه و حرف زدن به رئيس جمهور اسبق مملكت نمي‌دهيم. ما عقده‌هاي ناگشوده داريم! بايد اين عقده را باز كرد وگرنه مشكل حل نمي شود.

پزشكيان با اشاره به مشكلات خاورميانه، اظهار كرد: نگاه كنيد! در خاورميانه فقط مسلمانان با هم دعوا مي كنند، در حاليكه حضرت علي مي‌فرمودند،‌ شما بايد به هم وصل شويد، مبادا با هم قطع رابطه كنيد.

او در بخش پاياني صحبت‌هايش تأكيد كرد: راحت پشت تريبون، بزرگان را تخريب مي‌كنيم و هر روز داد مي‌زنيم كه فتنه است! با حصر، گرفتن، بستن و هر روز بر طبل اختلاف كوبيدن مشكل حل نخواهد شد. براي حل مشكل بايد لاجرم دست به دست هم دهيم.

اين صحبت‌هاي پزشكيان با واكنش حسينعلي حاجي دليگاني همراه شد. او بدون نام بردن از پزشكيان در بخشي از نطق ميان دستورش گفت: امام حسين گفتند اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد،! ما با كساني كه سران فتنه بودند و فتنه گران را به خيابان كشاندند و تا كنون هم توبه نكرده اند،‌ نمي توانيم وحدت كنيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
درود بر موسوی و کروبی
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
موقعیت شناس باشید.
واژه اولویت در امور را می دانید.
فعلا، کمک به زلزله زدگان در راس امور است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین