کد خبر: ۴۸۹۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

۵۸ نفر از جان‌باختگان زلزله مددجوی کمیته امداد بودند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اقدامات این نهاد را پس از وقوع زلزله در غرب کشور برای خدمت رسانی به نیازمندان و مددجویان تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فاطمه رهبر درباره اقدامات این نهاد برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه گفت: مدیرکل کمیته امداد  استان کرمانشاه و روسای شهرستان‌ها از ساعات نخستین وقوع حادثه در حال  امدادرسانی به خسارت دیدگان هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 58 نفر از جان‌باختگان زلزله غرب کشور از  مددجویان کمیته امداد بودند یادآور شد: این آمار نهایی نیست اما طبق دستور رئیس کمیته امداد تمام کارکنان کمیته امداد در شهرستان‌ها بسیج شده‌اند تا ضمن جمع‌آوری آمار مددجویان خسارت‌دیده، نسبت به خدمت‌رسانی به آنها اقدام کنند. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد: اکنون یک گروه پنج نفره از مدیران ستاد مرکزی کمیته امداد برای بررسی نحوه کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و تهیه گزارش نهایی از وضعیت خسارت‌های وارده به  مددجویان کمیته امداد به مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

وی با بیان اینکه ستادهای بحران منطقه‌ای برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده به ویژه سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی، دالاهو و اسلام‌آباد غرب تشکیل شده است گفت: تا کنون دو محموله شامل: خرما، نان، پتو و آب معدنی در میان مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی توزیع شده است.

رهبر با تاکید بر اینکه ستادهای بحران از ساعات نخستین بروز حادثه در حال تامین نیازهای اساسی مردم زلزله‌زده است افزود: کمیته امداد برای بهبود کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با جمعیت هلال‌احمر هماهنگی لازم را انجام داده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 10 میلیارد ریال برای کمک به مددجویان زلزله‌ دیده به کمیته امداد استان کرمانشاه اختصاص داده شده است گفت: منازل و لوازم خانگی تمامی مددجویان کمیته امداد دارای بیمه حوادث است و از این بابت هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

به گزارش فارس، علاوه بر شماره حساب 9999 کمیته امداد نزد بانک ملی و شماره حساب های اعلام شده از سوی دفاتر استانی کمیته‌امداد برای واریز کمک‌های نقدی، امکان دریافت کمک‌های غیرنقدی از طریق این دفاتر نیز فراهم شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین