کد خبر: ۴۸۹۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۵

نامه صدام به مردم آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : صدام در این نامه نوشته است بوش و گروه های هواردار اسراییل به مردم آمریکا دروغ گفتند تا حمله به عراق را توجیه کنند. او از آمریکاییان خواسته است که کشور خود را حفظ کرده و عراق را ترک کنند. 

او خطاب به مردم آمریکا نوشته است، دولت شما هنوز به شما دروغ می گوید و هیچ توضیح درستی در مورد دلیل حمله به عراق ارائه نمی کند. 

او به این مساله اشاره می کند که پس از 7 سال بازرسی هیچ نشانه ای از تلاش عراق برای ساخت سلاح های کشتار جمعی به دست نیامد. 

صدام در این نامه همچنین آمریکا را به پیگیری اهداف صهیونیستی در منطقه متهم می کند و سپس با اشاره به ایران می نویسد، ایران و عوامل آن نقش منفی در کمک به گسترش خشونت ها داشتند. 

او خطاب به مردم آمریکا ادامه می دهد این جنگ آبرو و ارزش آمریکا در سراسر جهان از بین برده است شهروندان آمریکایی سابقا با خیال راحت به هر کشوری که دوست داشتند سفر می کردند ولی اکنون به هر کشوری که پا بگذارند باید یک دستگاه مین یاب هم با خود داشته باشند. 

وزارت امور خارجه، آمریکا هر روز در حال هشدار دادن به شما در مورد کشورهایی است که برایتان خطرناک هستند. او ادامه می دهد این بی اعتباری به دلیل رفتار دولت شما در حمایت از صهیونیسم و پیش بردن اهدافی در جهان است که بر خلاف منافع شما مردم آمریکاست. 

صدام می نویسد بسیاری از آمریکایی ها نمی توانند در مورد استراتژی این کشور پیش از شروع جنگ عراق سوال کنند زیرا صهیونیست ها و لابی های آنها در آمریکا بودند که بوش را وادار به آغاز جنگ کردند.
 
او ادامه می دهد اکنون مردم آمریکا باید تصمیم بگیرند که آیا همچنان اجازه می دهند ماشین جنگ به کشتن عراقی ها و آمریکایی ها ادامه دهد و یا اقدامی جدی برای توقف آن خواهند کرد. 

محاکمه صدام حسین و 7 تن از همدستانش به اتهام قتل عام صدها تن از شیعیان روستای دجیل در سال 1982 همچنان ادامه دارد.
نوری المالکی، نخست وزیر عراق اخیرا گفته بود اعدام صدام به زودی پس از محاکمه ای که چندان به طول نخواهد انجامید اجرا می شود.
 
صدام در اعتراض به ترور سه تن از وکلای مدافعش و فقدان امنیت هیات دفاع از او دست به اعتصاب غذا زده است و وکلای مدافع او از سازمان ملل و سازمان های عربی خواسته اند ضمن پاسخگویی به درخواست های او به این اعتصاب پایان دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین