کد خبر: ۴۸۹۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۵
بیادی در نشست ماهانه آبادگران جوان:

طرح دشمن گسترش نافرمانی مدنی است

آفتاب‌‌نیوز : اما فارغ از این مسائل برگزاری سه نشست مرتب ماهیانه نشان از نظم و سازماندهی مناسب این تشکل غیرحزبی می باشد.جلسه ای که مجری آن در ابتدا خبر از «اقدام بین المللی آباد گران جوان علیه اسراییل و در حمایت از مردم لبنان و فلسطین» داد.

در ادامه حسن بیادی با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (ع)،امام خمینی و مقام معظم رهبری به نقل قولی از حضرت امام پرداخت و گفت : «عزم دشمن جدی است. ما هم جدی هستیم. باید همانطور که دشمن به تک تک ما نظر دارد و مترصد ضربه زدن هستند ما نیز باید دشمن را خوب بشناسیم و راهکارهایی که بزرگانمان به ما می آموزند برای مبارزه بکار بریم. امروز در لبنان اسرائیل چه فجایعی مرتکب می شود. حدیثی از رسول خداست که یک لحظه نباید آسوده بخوابیم زیرا مسلمانان مخصوصا شیعیان حرمت دارند.» 

دفاع از حرکت زیدان
سخنگوی جمعیت آبادگران جوان با دفاع از واکنش «زین الدین زیدان» در فینال جام جهانی در برابر «ماتراتزی» در عین نادرست دانستن تلویحی آن گفت : «در زمین فوتبال دیدیم که کوچکترین توهینی که به بازیکن مسلمان تیم فرانسه شد این بازیکن از خیلی امتیازها گذشت و با اهانتی که به او شد برخورد کرد که در خور قدردانی است. همه شیعیان هم در دنیا باید نسبت به هم حساسیت داشته باشند.» 

هشدار درباره نافرمانی مدنی
بیادی سپس به تشریح اهداف دشمن پرداخت و در ادامه یکی از اهدافی که دشمن طراحی کرده را «گسترش نافرمانی های مدنی» دانست و در توضیح بقیه اهداف دشمن هم گفت : «دیدید که در برخی از شهرها بعنوان مثال با چاپ یک کاریکاتور نافرمانی مدنی بوجود آوردند پس ما باید خیلی حواسمان جمع باشد. از دیگر برنامه های دشمن ایجاد اختلافات بین شیعه و سنی است. تخریب روحانیت به طور اعم و آیات عظام به طور اخص از دیگر برنامه های دشمن می باشد».

وی با بیان اینکه «ترویج فرهنگ منحط غربی از دیگر برنامه های دشمن است»،گفت:«ما در شورای شهر گفتیم که با علتهای بی حجابی برخورد کنید نه با شخص بدحجاب،با تولید کننده لباس های غربی برخورد کنید. کارهای خوبی انجام شد، از جمله برگزاری نمایشگاه ریحانه و من شخصا از سردار احمدی مقدم بخاطر این موضوع تشکر کردم. تضعیف نهادهای اطلاعاتی و سپاه، ایجاد اختلافات قومی، انحراف در مطبوعات و … از دیگر برنامه های دشمن برای مبارزه با جمهوری اسلامی است.»

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان تصریح کرد: «دشمن به دنبال این است که به صورت چراغ خاموش همه چیز را در اختیار خود بگیرد. تنها کشوری که توانست ابهت امریکا را بشکند و جنایات این کشور را به دنیا بشناساند ایران بود. ما پس از نمازهایمان در نماز جمعه شعار مرگ بر امریکا می دادیم اما برخی فکر می کردند که این کار شایسته نیست. من سوال می کنم که نماز ما برای چیست؟ دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست.» 

قدیری ابیانه: کمک به حزب الله در راستای منافع ملی ما است 
در ادامه این جلسه «محمد حسن قدیری ابیانه» به سخنرانی پرداخت.قدیری ابیانه ابتدا به تشریح درآمدهای نفتی پرداخت و گفت: «ما کشوری نفت خیز هستیم. درآمد کشورمان در سال گذشته چندین برابر سالهای گذشته انقلاب بوده است. سوالی در اذهان مرتب مطرح می شود که چرا باید با وجود این درآمد نفتی ما دچار مشکلاتی نظیر اشتغال مسکن ازدواج و غیره هستیم؟ حداقل الان که درآمد افزایش یافته ما باید اثر این فروش نفت را بر سر سفره های مردم ببینیم. دولتی که سرکار آمده تازه سرکار آمده و نمی توان عملکرد این دولت را به این زودی مورد ارزیابی قرار داد.» 

وی گفت: «اما چرا دولتهای گذشته نتوانستند از درآمد ناشی از فروش نفت برای حل مشکلات استفاده کنند. سیاه نمایی در این ارتباط بسیار بود که این درآمدها چه می شود. من در سخنرانی های مختلف به این سوال پاسخ داده ام. پارسال درآمد نفتی ما به چهل میلیارد دلار رسید. فرض کنید که تمام این درآمد بین مردم تقسیم شود. ماهانه به هر ایرانی چه مقدار خواهد رسید. رقمی که بدست می آید چهل و دو هزار هشتصد تومان در ماه است. سوالی که من از دانشجویان پرسیدم که کدامیک از شما حاضر هستید همه این رقم را بگیرید و کل هزینه تحصیل خود را خودتان پرداخت نمایید. آیا با این رقم می توان مشکل مسکن را حل کرد؟ می بینیم که نمی شود.»

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: « این شرایط در حالیست که توقعات از دولت احمدی نژاد بسیار بالاست و علت آن این است که عموما فکر می کنند که درآمد ناشی از نفت بسیار بالاست. دولت با توجه به امکاناتی که دارد از مجموع پیشنهادهای بسیار خوبی که برای پیشرفت کشور وجود دارد تنها به تعداد کمی می تواند عمل کند زیرا مشکل بودجه ای دارد.»

وی افزود: «همه پیشنهادها براساس هزینه است. افزایش حقوق ها، بودجه ها و غیره که همه هزینه بر است. ولی پیشنهاد دهندگان منبع این هزینه های پیشنهادی را مشخص نمی کنند. اگر ما واقعیتهای اقتصادی را برای مردم تشریح نکنیم این دولت نیز نمی تواند توقعات مردم را پاسخ دهد. بودجه مملکت مشخص است. به راحتی می توان از اینترنت دانلود کرد که روال بودجه نویسی و مشخص کردن بودجه چگونه است.»

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این مطلب که «یکی از علل مشکلات ما این است که متوسط ساعات کار در کشور ما بسیار پایین است و تعطیلات بسیار زیاد است» اظهار داشت:« کسی جرات ندارد این مشکل را مطرح نماید. مردم استانهای مختلف احساس می کنند که حقشان از نفت خورده میشود. این در حالی است که بطور مثال بودجه عمرانی استان خوزستان از مجموع بودجه عمرانی تهران و اصفهان بالاتر است.»

به گفته قدیری ابیانه «مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست. این نشان می دهد نگاهی که بین مردم در ارتباط با درآمدها وجود دارد نگاه صحیحی نیست. ما باید نگاه خودمان را اصلاح نماییم.»

وی گفت: «دولت البته نقش بسیار بالایی دارد. همین درآمد چهل میلیارد دلاری که ما از صادرات نفت داریم، درآمد بالایی است. اگر قرار بود همین درآمد را از صادرات غیر نفتی داشتیم باید بیش از چهارصد میلیارد دلار صادرات می داشتیم.»

قدیری ابیانه در بخش دوم سخنان خود به مبحث بنزین پرداخت و گفت: «من از سال 73 در ارتباط با موضوع بنزین تحقیقات کردم. آن زمانی که من در ارتباط با بی عدالتی که بواسطه پرداخت یارانه برای خرید بنزین صورت می گرفت صحبت کردم این صحبتها را ظلم می دانستند.»

مشاور مجمع تشخیص مصلحت در ادامه گفت: « دولت و مجلس فکر می کنند که در راستای افکار عمومی باید این یارانه پرداخت شود. ما داریم از جیب فقرا کم می کنیم و بنزین را به کسی که درآمدش 18 برابر است می دهیم. کجا حضرت علی فرمودند که به ثروتمندان که درآمدشان بالاست یارانه دهید؟»

وی تصریح کرد: « ما امروز بنزین را در اولویت قرار داده ایم. در حالی که اولویت ما باید فقرا باشند. ما پول هشت خانوار محروم در ماه را به یک نفر ثروتمند می دهیم که برای فرضا ماشین پاترول خود یک باک بنزین بزند. این خیلی ظلم است. هزینه باک بنزین ماشینهای شخصی ما در تهران معادل بودجه عمرانی بیش از بیست استان کشور است. در مناطق محروم کشور بودجه بسیار پایین است. بیش از سه برابر بودجه عمرانی کشور خرج باک بنزین می شود. علت ضعیف بودن حمل و نقل عمومی نیز به همین خاطر است که این بودجه صحیح خرج نمی شود.»

قدیری ابیانه افزود: « در اروپایی که از اسلام بویی نبرده اند شعار این است که هر کسی بیشتر مصرف می کند بیشتر مالیات بدهد. اما در کشور ما که اسلامی است شعاری که اجرا می شود این است که هرکسی بیشتر مصرف کند یارانه بیشتری دریافت می کند. هر سال به مقدار واردات بنزین افزوده می شود. چرا باید این بودجه صرف یارانه بنزین شود. هرکسی شعار حذف یارانه بنزین را ندهد عادل نیست.»

وی گفت: «قاچاق بنزین و فرآورده های نفتی قابل جلوگیری نیست. چون شش برابر سود دارد. چند سال است که با قاچاق مواد مخدر مبارزه می کنیم ولی به علت آنکه سود آن بسیار بالاست چندان نتیجه نگرفته ایم. تا زمانی که بنزین به قیمت واقعی خود عرضه نشود، قاچاق بنزین و فرآورده های نفتی حل نخواهد شد. این بودجه را باید در محل های دیگر خرج کنیم. افزایش قیمت بنزین در تورم اثر گذار است و شکی نیست که قیمتها بالا می رود. ولی دلیل نمی شود که بودجه ای که باید برای حل مشکلات مختلف هزینه کنیم فقط برای پایین نگه داشتن قیمت بنزین صرف شود.»

قدیری ابیانه سپس در ارتباط با مسائل روز خاورمیانه از قول یکی از شخصیتهای امریکایی گفت: «از عوامل عدم حمله امریکا به ایران وجود سازمانهایی مانند حماس، حزب الله، سپاه صدر، سپاه بدر در عراق و ... است. حمله به حزب الله از پیش تعیین شده بود تا زمینه حمله به ایران بوجود بیاید. پس از آن می خواهند دولت عراق را نیز تحت عنوان نجات ملی کنار بزنند.»

وی در ادامه افزود: « حمله به حماس و حزب الله نیز در چهارچوب همین هدف یعنی از بین بردن نظام اسلامی در ایران است. اینها همه جزئی از طرح خاورمیانه بزرگ است. اینکه می گویند یک اسیر گرفتند ما عکس العمل نشان دادیم، یک بهانه است. اگر اسرائیل نتواند حزب الله لبنان را شکست دهد مطمئن باشید که امریکا وارد عمل خواهد شد. اشغال ایران نیز جزئی از نقشه حمله به تمام کشورهای اسلامی نظیر عربستان و پاکستان است.»

قدیری ابیانه در پایان گفت:«در مکالمات سری مقامات امریکا فاش شد که گفته اند عربستان و پاکستان نیز باید تجزیه شوند. ولی به امید خدا همه افکار آنها شکست خواهد خورد و اسلام امریکا را به خاک ذلت خواهد نشاند. ان شاء الله.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین