کد خبر: ۴۸۹۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

مودی هند همچنان محبوب است

نتایج نظرسنجی موسسه پیو نشان می‌دهد از هر ۱۰ هندی، ۹ تن نظر مثبتی درباره نخست وزیر کشورشان دارند و بیش از دو سوم آنها از عملکرد او در هدایت کشور رضایت دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ائتلاف تحت رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند موسوم به حزب بهاراتیا جاناتا در انتخابات سال ۲۰۱۴ توانست بزرگترین اکثریت پارلمانی را در سه دهه اخیر به دست آورند و نتایج نظر سنجی مرکز تحقیقاتی پیو در آمریکا نشان می‌دهد که محبوبیت شخصی او همچنان بالا است.

منتقدان، گروه‌های هندوی تندرو مرتبط با ائتلاف حاکم هند را به پیگیری یک دستور کار حزبی از جمله هدف‌گیری مسلمانان اقلیت از زمان روی کار آمدن متهم می‌کنند.

آن‌ها همچنین از رشد اقتصادی کند و عدم اشتغال‌زایی برای جوانان تحت رهبری مودی انتقاد دارند، اما نظرسنجی پیو نشان می‌دهد ۸۸ درصد از هندی‌ها دیدگاه مثبتی به مودی دارند. این در حالی است که ۸۷ درصد از هندی‌ها سال ۲۰۱۵  یعنی یک سال پس از روی کار آمدن مودی با وعده شکوفا کردن اقتصاد از وی رضایت داشتند.

این میزان بالای محبوبیت برای رهبران سیاسی در جنوب آسیا آن هم پس از سه سال روی کار آمدن، غیر معمول است چرا که دولت‌های آن معمولا مردم را به دلیل برآورده نکردن وعده‌های انتخاباتی ناراضی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،میزان محبوبیت مودی ۳۱ درصد بیشتر از سونیا گاندی، رهبر حزب اصلی اپوزیسیون موسوم به کنگره است و ۳۰ درصد بالاتر از میزان محبوبیت پسر او رائول گاندی است که انتظار می‌رود رهبری این حزب را به دست بگیرد.

مرکز نظرسنجی پیو در توضیح یافته‌های خود نوشت: سه سال پس از گذشت دوره ۵ ساله حکمرانی مودی میزان رضایت مردمی از او و شرایط کنونی در هند افزایش یافته است.

این نظرسنجی فوریه و مارس انجام شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین