کد خبر: ۴۸۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
آھن در منابع غذایی گیاھی ھم یافت می‌شود اما متاسفانه آھن منابع گیاھی، جذب کمی دارد. فقط 2 تا 20 درصد از آھن منابع گیاھی (آھن غیر ھم) جذب بدن شده و وارد گردش خون می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
میزان جذب برای آھن منابع حیوانی (آھن ھم)،15 تا 30 است. خوشبختانه، یک راه حل ساده برای افزایش جذب آھن گیاھی وجود دارد. کافیست که به غذای خود ویتامین ث اضافه کنیم تا به جذب بیشتر آھن کمک کند. این ویتامین، جذب آھن غیر ھم رو تا ۶ برابر افزایش می دھد.

اسفناج و فلفل دلمه‌ای قرمز: ده ھا راه وجود دارد که این دو ماده غذایی را با ھم مصرف کنید. مثلاا ھر دو را خرد کرده و در سالاد بریزید یا داخل فلفل را خالی کرده و با اسفناج پخته پر کنید.

بروکلی و گوجه فرنگی: گل ھای بروکلی بخارپز شده را به قطعات کوچک تقسیم کرده و با رب گوجه فرنگی، پیاز، قارچ، روغن زیتون، سیر و سبزیجات معطر میل کنید. اگر به این غذا، پروتئین مثل سینه مرغ، سالمون یا لوبیای سفید و کمی کربوھیدرات مثل کینوآ یا برنج قھوه و یا پاستای قھوه ای اضافه کنید خیلی بهتر است.

لوبیای سیاه و کلم: یکی از راه ھای مصرف این دو با ھم این است که لوبیای سیاه را بر روی ورقه ھای کلم قرار داده و یک رول خوشمزه درست کنید.

کلم پیچ و نارنج: می‌توانید با این دو ماده غذایی، اسموتی درست کنید. ھمچنین می‌توانید سالاد کلم پیچ درست کرده و لیمو یا نارنج را به آن اضافه کنید.

عدس و جوانه بروکسل: عدس ھا را با ادویه طعم دار کرده و جوانه بروکسل گریل شده یا برشته شده را بر روی عدس بریزید. ھمچنین می‌توانید این دو رابا ھم مخلوط کرده و بر روی برگ کاھو سرو کنید.

شکلات تیره و توت فرنگی: شکلات تیره یکی از منابع خوب آھن است. می‌توانید شکلات تیره را ذوب کرده و توت فرنگی ھا را به این شکلات آغشته کنید و مصرف نمایید.
 
منبع: سلامانه

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین