کد خبر: ۴۹۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۱:۱۳

می دانستیم چه اتفاقی روی می دهد

آفتاب‌‌نیوز :  
وی اظهار داشت: آمریکایی ها نمی توانند به رای مردم خاورمیانه و برقراری دموکراسی در آن احترام بگذارند و به همین دلیل است که اکنون سیاست هرج و مرج و ایجاد آشوب را در پیش گرفته است تا در این چارچوب رژیم صهیونیستی بتواند به حیات خود ادامه دهد. 

آصفی افزود: آمریکا از ابتدا با آتش بس مخالف بود تا دست رژیم صهیونیستی را برای حملات این رژیم در جنگی نابرابر باز گذارد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: یادمان نرود رژیم صهیونیستی پیش از این با قدرت کمتر در 6 روز همه کشورها عربی را شکست داد اما امروز با قدرت بیشتر از حزب الله شکست خورده است که این مساله نشان از عظمت کار حزب الله دارد.
 
معاون پارلمانی وزارت امور خارجه تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی با همه گردن کش ها در مقابل حزب الله لبنان زبون و کوچک است. 

آصفی با انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل به دلیل عدم تحرک در این مساله افزود: ما درخواست کرده ایم تا سازمان کنفرانس اسلامی وارد این موضوع شود و اجلاسی در هر سطحی که ممکن است به زودی برگزار کند. 

وی در پاسخ به این سوال که برخی حملات به حزب الله لبنان را مقدمه حمله به ایران می دانستند این مساله را نوعی جنگ روانی دانست و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به عنوان عامل آمریکا و آمریکا نیز به عنوان عامل رژیم صهیونیستی عمل می کند و در حقیقت این اقدام نقشه ای برای همه کشورهای عربی و اسلام در خاورمیانه است. 

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه توان ایران برای همه روشن است تاکید کرد: كشورهاي اسلامي و عربي باید مراقب باشند زیرا امكان دارد این نقشه ‌ها براي آنها هم باشد.
آصفی در پاسخ به سؤالی در خصوص مذاكرات نخست وزير لبنان و وزير امور خارجه آمريكا، گفت: اگر در این ملاقات نخست وزير لبنان از آمريكايي‌ها خواسته باشد وارد موضوع شده و جنايات اسرائيل را متوقف كند، اقدامي مثبت است. 

وی در خصوص نامه احمدي نژاد رئیس جمهوری به ژاك شيراك رئيس جمهوری فرانسه اظهار داشت: آقاي آهني سفير جديد ايران در فرانسه هنگام تقديم استوار نامه خود به شيراك نامه ای از احمدی نژاد را به وی داد که امری طبیعی است و معمولا هنگام تقدیم استوارنامه های سفرا اینگونه نامه ها مبادله می شود. 

از آصفي درباره موضع روسيه در پرونده هسته‌اي ايران سوال شد که وی ابراز اميدواري كرد که روسیه از ظرفيت‌ بالاي خود در جهت مثبت استفاده كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین