کد خبر: ۴۹۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۱:۴۹

اسب ترکمن و روسای جمهور ایران

آفتاب‌‌نیوز :

در آن سال ها صفر مراد نیازاف بیشتر به ایران می آمد. سفرهای پی در پی او به ایران موجب رواج این طنز در میان مردم شده بود که وی صبحانه را در بندر ترکمن، نهار را در تهران و شام را در عشق آباد می خورد. اما با گذشت زمان سفرهای وی به ایران هم کم شد. 

دومین رئیس جمهور ایرانی که به ترکمنستان سفر کرد سیدمحمد خاتمی بود استقبال از او هم مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. ترکمن ها خاتمی را سوار بر اسب ترکمنی کردند اما به او اسبی ندادند که با خود به ایران بیاورد. خاتمی در ترکمنستان فقط سوار بر اسب شد. 

اما سومین رئیس جمهوری که پس از تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری سفر به جمهوری ترکمنستان را در دستور سفرهای خارجی قرار داد محمود احمدی نژاد است. او هفته گذشته در حالی به این جمهوری کوچک پرواز کرد که صفر مراد نیاز اف در اقدامی عجیب با پیراهن آستین کوتاه به پیشواز وی رفت. پوشیدن پیراهن آستین کوتاه در مراسم استقبال از رؤسای جمهوری ها با آداب و تشریفات دیپلماتیک مغایرت دارد و اما این اتفاق در مراسم استقبال از محمود احمدی نژاد در عشق آباد رخ داد. بلافاصله پس از این اقدام عجیب رئیس جمهور ترکمنستان پزشکان معالج وی اعلام کردند او از بیماری قند رنج می برد و دلیل نپوشیدن کت در مراسم استقبال از رئیس جمهور ایران همین امر بود.
 
به هر حال محمود احمدی نژاد در سفر به جمهوری ترکمنستان نه اسبی گرفت و نه سوار بر اسب شد. اما او نان و نمکی که چند کودک در ابتدای ورود وی به عشق آباد برایش آورده بودند را چشید و به تاجیکستان رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۶/۱۲/۰۸
0
0
در مورد اسب تركمن عكس بيشتري بگذاريد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین