کد خبر: ۴۹۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۳
دبیر کل حزب الله:

اسراییل در آستانه شکست است

آفتاب‌‌نیوز : سيد حسن نصرالله با اشاره به حملات موشكي اين حزب به شهر عفوله، منطقه‌اي دورتر و جنوبي‌تر از حيفا، گفت: حزب‌الله لبنان با هدف قرار دادن اين شهر و پايگاه نظامي‌اش در واقع به مرحله‌ي جديدي از جنگ خود با اسراييل منتقل شده است و اگر رژيم صهيونيستي تجاوزات بيشرمانه‌اش را عليه لبنان متوقف نكند، حزب‌الله لبنان پا را فراتر از اين مرحله نيز خواهد گذاشت.
سيد حسن نصرالله افزود: تاكنون نيرو‌هاي مقاومت حزب‌الله توانسته‌اند مهم‌ترين ناو اسراييل را كه سومين ناو پيشرفته جهان به شمار می رود هدف قرار دهند. نيرو‌هاي دريايي دشمن ضربه‌ي سختي را از سوي حزب الله دريافت كرده‌ و بالاخره نخبه‌ترين افراد نظامي اسراييل يعني گردان گولاني در نبرد با گروه‌هاي مقاومت حزب الله در بنت جبيل شكست سختي خورده است و دست از پا دراز تر از صحنه‌ي نبرد با نيرو‌هاي حزب الله فرار كرده است. 
دبير كل حزب الله لبنان افزود: براي اثبات ضعف، ترس و شكست سربازان دشمن كافي است به تصاوير پخش شده از سربازان زخمي اسراييلي در حال بازگشت از صحنه‌ي جنگ با حزب الله لبنان نگاه كنيد، اين سربازان در حالي كه بر روي شكم خوابيده ‌بودند به هلي‌كوپتر‌ها منتقل مي‌شدند و من به شما مي‌گويم اين سربازان از پشت هدف قرار گرفته بودند چون در رويارويي با نيرو‌هاي مقاومت اسلامي پا به فرار گذاشتند و در حين فرار از سوي دلاورمردان مقاومت لبنان شكار شدند.

دبيركل حزب‌الله لبنان بيان داشت: دشمن تاكنون به رغم تمام ادعاهايي كه مي‌كند و به رغم تمام حملات وحشيانه‌يي كه به مناطق مختلف لبنان انجام داده، تاكنون نتوانسته ‌است حملات موشكي حزب الله را به مناطق اسراييلي متوقف كند. دشمن به دليل نگراني‌هاي موجود از افشاي ميزان خسارت‌هاي نظامي و جاني سربازانش مانع از عملكرد آزاد رسانه‌هاي خبري در مناطق حساس اسراييل مي‌شود. چرا؟ من به شما مي‌گويم تنها دليل اين امر گستردگي تلفات جاني و نظامي اين دشمن صهيونيستي است زيرا اين رژيم صهيونيستي مي‌خواهد حقايق را از ملت خود و از جهان پنهان كند، اما ديگر نمي‌تواند اين خسارت‌ها از چشم ملت‌هاي جهان بپوشاند. 

سيد حسن نصرالله با اشاره به ارتش اسراييل تصريح كرد: ارتش بزرگ اسراييل تاكنون در صحنه‌ي جنگ نتوانسته‌ است پيروزي را نصيب خود كند و تمام سياست‌مداران، تحليل‌گران غربي و نيز مسوولان و سياست‌گذاران دولت صهيونيستي همه به ضعف، ناتواني و شكست ارتش اسراييل در مقابله با نيرو‌هاي مقاومت حزب الله لبنان اعتراف كرده‌اند.

وي افزود: كشتن مردم بي گناه و كودكان و ويران كردن خانه‌ها، موفقيت نظامي و امتياز براي پيروزي در جنگ نيست، بلكه اينگونه اقدامات چيزي جز سياست‌هاي ناشيانه و وحشيانه دشمن تعريف نمي‌شود.

دبيركل حزب‌الله خطاب به مردم لبنان گفت: من از پايداري، استواري و ايمان شما ملت غيور و مقاوم لبنان تشكر مي‌كنم و به شما نويد پيروزي را مي‌دهم و بدانيد كه دشمن نمي‌تواند در مقابل استواري و پايداري شما ايستادگي كند.

وي هم‌چنين با اشاره به سخن شيمون پرز، معاون نخست وزير اسراييل، مبني بر اينكه جنگ اسراييل با لبنان، جنگ زندگي يا مرگ است، گفت: ايهود المرت [نخست وزير رژيم صهيونيستي]، پرز و ديگر مقامات مسوول رژيم صهيونيستي هدف اصلي‌شان آن نيست كه دولت و ملت لبنان را از صحنه‌ي تاريخ محو كنند، بلكه هدف مسوولان اسراييل آن است كه قدرت و عظمت ارتش خود را به ملت خود نشان دهند و اعتماد اين ملت را كسب كنند، زيرا زندگي يا مرگ دولت اسراييل در دست اعتماد اين مردم يهودي است و اعتماد اين مردم يهودي به ارتشي است كه دولت اسراييل براي آنها بزرگ كرده است ، اما امروز ضعف و ذلت اين ارتش براي مردم اسراييل برملا شده و اين مورد همان زندگي يا مرگ دولت اسراييل تلقي مي‌شود.

وي افزود: دشمن مي‌خواهد به واسطه ويران كردن خانه‌ها و كشتن مردم بيگناه به دولت و ملت لبنان فشار وارد آورد تا آنچه را كه نتوانسته است به واسطه حملات نظامي به دست‌آورد به واسطه اين اعمال فشار‌ها به دست آورد.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: اسراييل به مرحله‌ي پذيرش شكست خود و توقف اين جنگ رسيده است زيرا اين دولت از آنچه كه مجهول است و در پس اين جنگ در انتظارش است نگران است، اما كسي كه اين جنگ را بيشتر خواهان است و هم اكنون اداره اين جنگ در دست آن است، تنها آمريكا است. امروز اسراييل به آلت جنگ و ويرانگري در دست آمريكا تبديل شده است و آمريكا به دنبال تحقق اهداف خود از اين جنگ است.

دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت: امروز لبنان نيازمند يك اراده‌ي قوي و استوار است. اراده‌اي چون اراده‌ي نيرو‌هاي مقاومت اسلامي، امروز لبنان نيازمند اراده‌ي ملي است تا با اتحاد و همبستگي مانع از به هدر رفتن تمام پيروزي‌هاي به دست آمده مقاومت اسلامي شود.

وي تاكيد كرد: حزب الله لبنان آمادگي كامل براي همكاري با دولت لبنان را دارد ، مشروط بر آنكه اين دولت، دولت قوي و مسووليت پذيري باشد و درصدد حفظ اتحاد ملي مردم و مانع از نفوذ فتنه شود.

وي با اشاره به دولت لبنان تاكيد كرد: دولت بايد تمام اصول و مبادي ملت لبنان و نيرو‌هاي مقاومت اين ملت را در تمام موضع‌گيري‌هاي خود در نظر داشته باشد.

دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد:‌ ملت لبنان بايد بدانند در اين مرحله بايد با حفظ استواري و استقامات خود قدم به سوي پيروزي گذارند.

وي با اشاره به برخي از مقالات انتشار يافته و اظهارات برخي از سياستمداران و گفتگو‌هاي آنها با رسانه‌هاي خبري تصريح كرد: من به سخنان بسياري از اين شخصيت‌هاي سياسي گوش داده‌ام و مقالات بسياري از آنها را خوانده‌ام كه در تمام اين اظهارات يك سوال مهم مطرح مي‌شود و آن هم اين بود كه اگر مقاومت اسلامي لبنان پيروز شود، چه مي‌شود؟ من به اين شخصيت‌هاي سياسي كه در حقيقت نماينده‌ي احزاب خود نيستند، مي‌گويم، نبايد از پيروزي حزب الله لبنان نگران شويد و به رهبران خود بگوييد كه نبايد از اين پيروزي نگران باشيد زيرا ملت و دولت لبنان در سابق نيز تجربه‌ي پيروزي حزب الله لبنان را داشته است.

سيد حسن نصرالله خطاب به اين افراد تاكيد داشت: مطمئن باشيد اين بار نيز اگر حزب الله لبنان پيروز ميدان شود، كه به اميد خدا پيروز ميدان خواهد بود، اين پيروزي، پيروزي تمام طوايف مختلف لبنان خواهد بود؛ اين پيروزي تمام ملت لبنان خواهد بود؛ پيروزي تمام ملتي كه آغوش خود را براي مقاومت و نيرو‌هاي مقاومت باز كرده‌اند و حمايت‌شان را از مقاومت دريغ نكرده‌اند و به اشكال مختلف در پس مقاومت اسلامي لبنان ايستادند. هيچ كس نبايد از پيروزي مقاومت اسلامي لبنان به خود نگراني دهد، بلكه همه بايد نگران شكست اين مقاومت در برابر دشمن و پيامد‌هاي پس از آن باشند.

وي افزود: پس از اين پيروزي لبنان بار ديگر بر پاي خود خواهد ايستاد اما اين بار لبنان متفاوت‌تر از سابق خواهد بود. اين بار لبنان زيباتر، مستقل‌تر، استوار‌تر و با ثبات‌تر از سابق خواهد بود.

سيد حسن نصرالله افزود: اين بار پيروزي ما پيروزي ملي لبنان خواهد بود، پيروزيي كه خود را اين بار در ارزش‌هايي متفاوت چون ارزش‌هاي مسيح(ع) و يا محمد (ص) نشان داد.

وي خطاب به ملت‌هاي مسلمان منطقه گفت: من از تمام اين ملت‌هاي بزرگوار و استوار كه به انحاء مختلف از ما حمايت كرده‌اند تشكر و قدرداني مي‌كنم و جا دارد به موضع‌گيري بسياري از شخصيت‌هاي ديني و فتواهاي اين افراد بزرگوار اشاره كنم و بگويم، من از هوشياري شما كه در اين لحظات سخت كه درصدد حفظ وحدت ملي مسلمانان و عدم رخنه‌ي فتنه‌هاي دشمن عمل كرده‌ايد، متشكرم و به شما مي‌گويم بايد با هوشياري بيشتر از هرگونه تفرقه افكني در صفوف وحدت ملي مسلمانان، خودداري كنيد.

وي هم‌چنين خطاب به كشور‌هاي عربي گفت: اما بار ديگر مي‌گويم ما از حكومت‌هاي اين كشور‌هاي عربي درخواست كمك و همكاري نكرده‌ايم و بار ديگر از آنها مي‌خواهيم كه با خودداري از اتخاذ برخي از موضع‌گيري‌ها منجر به ايجاد فتنه نشوند؛ هر چند اين كشور‌ها آنقدر قدرت و توانايي داشتند كه بتوانند از قدرت و توانايي خود براي كمك به لبنان استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: ما به دنبال دشمني و فتنه نيستيم، بلكه خواهان وحدت هستيم و براي وحدت و حفظ استقلال كشورمان حاضريم جان خود را فدا كنيم.

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به اظهارات برخي از شخصيت‌هاي سياسي لبنان مبني بر اينكه ايران و سوريه، هم‌پيمانان حزب الله لبنان صحنه را خالي كرده‌اند و به ياري اين حزب در اين شرايط سخت نرسيده‌اند، گفت: سخن من به اين افراد و حكومت‌هايشان آن است كه كشور سوريه و ايران هم پيمانان و دوستان ما هستند و فرق‌شان با شما اين است كه سياست‌هاي اين دو كشور بهانه‌اي براي آغاز اين جنگ نبود.

وي افزود: سوريه و ايران حاميان مقاومت اسلامي لبنان بوده‌اند و همچنان حاميان اين مقاومت و ملت لبنان باقي خواهند ماند. اما هرگز با وجود آنكه زمينه‌هاي لازم وجود داشت از مقاومت اسلامي لبنان به عنوان برگه‌اي براي معامله و گفت‌وگو استفاده نكردند و همچنان اين دو كشور در كنار مقاومت ايستاده‌اند و تلاش مي‌كنند با اقدامات شفاف به گونه‌اي عمل كنند كه متهم نشوند، اما اين بحران فعلي را حل و فصل كنند. ما از تمام اقداماتي كه اين كشور‌ها براي آوارگان لبناني انجام داده‌اند تشكر و قدرداني مي‌كنيم.

وي هم‌چنين خطاب به مردم لبنان گفت: اما سخن من به كساني كه استواري ورزيدند و با اعتماد به پيروزي مقاومت اسلامي رنج و درد آوارگي و جنگ را تحمل كردند، اين است كه جان ما فداي اشك‌هاي شما. مطمئن باشيد سرافراز و سربلند بار ديگر به ديار خود باز خواهيد گشت و همان طور كه بوديد بلكه بالاتر از آن در خانه‌هاي خود مستقر خواهيد شد و پاداش شما را هيچ كس جز خداي متعال نخواهد داد.

سيد حسن نصرالله همچنين خطاب به مجاهدين و گروه‌هاي مقاومت اسلامي كه روز گذشته نامه‌ي سرگشاده‌اي خطاب به وي نوشته بودند، گفت: عزيزان من، نامه‌ي شما به دست من رسيد و به شما مي‌گويم شما همان وعده‌ي خداوند بر روي زمين هستيد. شما ناجيان آزادي و بشريت هستيد. شما ارزش‌ها و مبادي كل امت هستيد. شما مردانگي تمام امت هستيد. من دستان شما را كه با ماشه‌ي تفنگ گره خورده، مي‌بوسم؛ سرهاي شما را كه سربلندتر از كوه‌هاي بلند است، مي‌بوسم و پاهاي شما را كه استواتر از كو‌هاست و در برابر دشمن نمي‌لرزد، مي‌بوسم. برادران من، جواب من به شما چيزي جز تشكر و قدرداني نيست و من اميدوارم كه شما مرا به عنوان مبارزي در ميان خود بپذيريد. شما تاج سر امت اسلام و وعده‌ي خداوند جهت تحقق حقيقت هستيد.

سيد حسن نصرالله در پايان تصريح كرد: اما پيام من به دشمن آن است كه هر چقدر كه زمان اين جنگ طول بكشد، ما در صحنه حاضر خواهيم بود، زيرا ما براي اين جنگ ساخته شده‌ايم و از پس آن بر خواهيم آمد اما دشمن بايد بداند كه ما همچنان در صحنه حضور خواهيم داشت و هرگز در برابر بوش، المرت و طغيان‌گر‌هاي ديگر سرفرود نخواهيم آورد و به ذلت راضي نخواهيم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین