کد خبر: ۴۹۲۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

دادگاه فرانسه کانتونا را محکوم کرد

شکایت سرمربی تیم ملی فرانسه از اسطوره فوتبال این کشور به خاطر متهم کردن او به نژادپرستی جواب داد.
آفتاب‌‌نیوز :
وکیل دیدیه‌ دشان از تأیید اتهام اریک کانتونا در مورد افترا زدن به سرمربی تیم ملی فرانسه خبر داد.

کارلو آلبرتو بروسا، در گفت‌و‌گو با رادیو RMC‌ فرانسه با اعلام این خبر، گفت که شکایت دشان از ستاره سابق منچستریونایتد اظهارات جنجالی او درباره نژادپرستانه بودن دلیل دعوت نشدن کریم بنزما و حاتم بن‌عرفه به تیم ملی فرانسه بوده است.

کانتونا ماه می سال 2016 در مصاحبه‌اش با نشریه گاردین انگلیس ادعا کرد که دلیل خودداری دشان از دعوت کردن بنزما و بن‌عرفه به تیم ملی فرانسه برای بازی در یورو 2016، رگ و ریشه مراکشی این دو بازیکن است نه مسائل فنی و ناآمادگی آنها.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکا، او در آن مصاحبه به شیوه‌ای کنایه‌‌آمیز درباره دشان گفت: دشان تعصبی شدید نسبت به فرانسه دارد. شاید او در فرانسه تنها شخصی باشد که نژادش صد در صد فرانسوی اصیل است و هیچ یک از اعضای خانواده‌اش با هیچ غیرفرانسوی وصلت نکرده‌اند، مثل مورمون‌ها در ایالات متحده. چیزی که مشخص است این است که بنزما و بن‌عرفه دو تن از بهترین بازیکنان فرانسه هستند اما آنها در جام ملت‌ها حضور ندارند و کاملاً مشخص است که بنزما و بن‌عرفه رگ و ریشه‌از از شمال آفریقا دارند. پس این بحث مفصل است.

اظهارات کانتونا به مذاق دشان خوش نیامده است و به همین دلیل او ماه دسامبر سال گذشته وکیل خود را برای شکایت از مهاجم سابق شیاطین سرخ مأمور کرد و ظاهراً اکنون دادگاه به نفع دشان رأی صادر کرده و اتهام وارد شده به کانتونا را درست دانسته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین