کد خبر: ۴۹۲۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

زمینه آزادی ۸ زندانی غیرعمد کرجی در خانه خدا فراهم شد

طرح «هر مسجد آزادی یک زندانی غیرعمد» این بار به میزبانی مسجدی در استان البرز برپا که زمینه آزادی ۸ سرپرست خانواده فراهم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، محمدباقر مقدسی مدیرنمایندگی ستاددیه استان البرز در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که به میزبانی نمازگزاران مسجد حضرت رسول اکرم (ص) واقع در خیابان عظیمیه کرج برگزار شد، با تقدیر از حمایت‌های عمومی در راستای حبس‌زدایی از اقشار ضعیف جامعه اظهار کرد: ستاد دیه یک نهاد غیردولتی است که با حمایت خیرین بنا و با مساعدت آن‌ها نیز تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده و می‌دهد. این وجه مردم نهاد بودن هم نه یک برچسب بلکه هویت مورد تاکیدی از جانب موسسین است که همه کارکنان مجموعه به آن افتخار می‌کنند.

وی گفت: به همت نیکوکاران استانی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان، تعداد ۸۰ مددجوی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌‎اند؛ به عبارت دیگر هر ماه با همت مردم نوعدوست ۱۰ محبوس نیازمند از زندان‌ها آزاد شده است.

مدیرنمایندگی ستاددیه استان البرز با بیان اینکه ستاد دیه استان از ابتدای تاسیس خود در سال ۹۱ تا به امروز زمینه آزادی هزار و ۷۰۸ نفر زندانی غیرعمد را فراهم کرده است، افزود: در راستای آزادی این افراد واجد شرایط رقمی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

بدهی ۳۱۵ زندانی غیرعمد استان البرز ۴۸ میلیارد تومان است

مقدسی با بیان آمار زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت: در حال حاضر ۳۱۵ زندانی با مبلغ بدهی بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان در البرز تحمل حبس می‌کنند که در فرآیند آزادی آن‌ها بنا به میزان اخذ گذشت در سال‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود تا ۴۰ درصد مبلغ یاد شده از سوی شکات خصوصی و اولیاءدم گذشت رضایتمندانه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: از مددجویان فعلی ندامتگاه‌های استان ۶۰ درصد بابت بدهی مالی ناشی از صدور چک، ۳۴ درصد به دلیل ناتوانی در انجام تعهدات مربوط به مهریه و ۶ درصد نیز بابت عدم استطاعت در ایفای محکومیت‌های ناشی از دیات تصادفات رانندگی هستند.

گفتنی است به دنبال برپایی این آیین معنوی در خانه خدا با جمع‌آوری مبلغی معادل ۳۵۰ ریال زمینه آزادی ۸ نفر از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه فراهم شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین