کد خبر: ۴۹۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۱
لغو سفر وزیر خارجه آمریکا به بیروت

رایس در لبنان ممنوع التصویر شد

آفتاب‌‌نیوز :  
مسئولان لبنانی گفته اند كه دولت لبنان هيچ گونه گفت‌وگويي با رایس  انجام نمي‌دهد و وزير امور خارجه آمريكا در صورت تمايل براي انجام اين گفت‌وگوها بايد ابتدا  آتش بس فوري بر قرار کند. 
در پی این موضع گیری دولت لبنان ،شبكه تلويزيوني الجزيره از لغو سفر رايس به بیروت  خبر داد.

پیش از این تمام رسانه‌هاي خبري لبنان نیز اعلام کرده بودند در صورت سفر رایس به لبنان هر گونه تصوير برداري از او  را تحریم می کنند. 

رسانه‌هاي خبري لبنان همچنین  به دليل حملات وحشيانه‌ي اسراييل به قانا و موضع‌گيري خنثي آمريكا در اين زمينه دست به تحسن خواهند زد. الجزیره با پخش تصاویر اجساد بسياري از مردم روستای قانا كه با حملات جنگنده‌هاي اسراييلي به شهید شده اند ،اعلام كرد وضعيت انساني در اين منطقه بسيار بحراني است و امدادرسان‌ها به دليل بمباران گسترده‌ جنگنده‌هاي اسراييلي و عدم دستيابي به امكانات اوليه نمي‌توانند بسياري از قربانيان اين حملات را نجات دهند.

در حمله‌ي جنگنده‌هاي اسراييلي به منطقه‌ي قانا 60 نفر كشته شدند كه 27 تن از اين كشته‌ها كودك بودند و بقيه را زنان و سالخورگان تشكيل مي‌دهند. 

از سوی دیگر الجزيره اعلام كرد به دنبال موضع‌گيري دولت لبنان جهت متوقف كردن تمام گفتو گوها، موجي از گروه‌هاي مردمي به مناطقي كه قرار بود رايس از آن وارد لبنان شود حركت كردند تا مانع ورود رايس به لبنان شوند. 

لحود:اسراییل بدون حمایت آمریکا کاری نمی کند
اميل لحود، رييس جمهوری لبنان در واكنش به حمله‌ي رژيم صهيونيستي به قانا اين حملات را محكوم و كشورهاي بزرگ را مسوول كمك به اسراييل براي ادامه‌ي كشتارهايش دانست.

لحود در گفت‌وگو با تلويزيوني الجزيره گفت :اگر حمايت‌ كشورهاي بزرگ و در راس آن آمريكا از اسراييل نباشد اين دولت نمي‌تواند كاري انجام دهد.

رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد ما اين حملات را كه به منظور نابودي لبنان و كشتار مردم آن است محكوم مي‌كنيم و خواهان آتش‌بس فوري در منطقه هستيم.

لحود ادامه داد :حمايت برخي كشورهاي بزرگ از اسرائیل موجب تشويق اين دولت به ادامه‌ جنايات همیشگی خود شده است. 

او افزود ما مقاومت را ارج مي‌نهيم چرا كه مقاومت لبنان امروز سهم بزرگي در نجات كشور دارد و همواره در راستاي ارزش‌نهادن به منافع لبناني ها قدم برداشته است.

لحود با تمسخر دموكراسي آمريكا در منطقه گفت آيا اين كشتارها نمونه‌اي از دموكراسي شماست؟ آيا اين احترام شما به ارزش‌هاي انساني است؟ او در ادامه از تشكيل جلسه‌ي كابينه‌ي لبنان براي درخواست از شوراي امنيت سازمان ملل جهت بررسي آتش بس خبر داد.

لحود افزود اسراييل مي‌كوشد تا با اين حملات به جبران خسارت‌هايي بپردازد كه در سال 2000 به دنبال عقب‌نشيني از لبنان با آن مواجه شد. وي هم‌چنين از كشورهاي عربي و اسلامي خواست تا با اعمال فشار عليه آمريكا و اسراييل آتش‌بس را برقرار كنند. 

تجمع مردمی در بیروت
با پخش تصاوير كشتار مردم قانا از تلویزیون الجزیره، ده‌ها هزار تن از مردم لبنان با تجمع در مركز بيروت خشم خود را نسبت به اين حملات وحشيانه اسراييل اعلام كردند. تجمع کنندگان به سوي سفارت آمريكا تظاهرات کردند. 

موضع کنفرانس اسلامی
مالزي كه رياست سازمان كنفرانس اسلامي را بر عهده دارد برگزاري نشست سران اين سازمان را در روز پنجشنبه مورد تاكيد قرار داد.

خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از ژاك شيراك، رييس جمهور فرانسه حملات قانا را محكوم و خواهان آتش بس فوري شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین