کد خبر: ۴۹۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

رشد ۱۴۴ واحدی شاخص بورس/ روند کاهشی سهام خودرویی‌ها و فلزات اساسی

در اولین روز معاملات بورس ایران در این هفته شاخص کل با ۱۴۴ واحد رشد مواجه شد، اما در گروه‌هایی همچون خودرو و فلزات اساسی کمتر از نیمی از نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۱ هزار و ۲۹۶ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در این مدت ۳۱ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۷ هزار و ۶۵۴ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور در این مدت ۱۹۳ واحد افزایش یافت و رقم ۹۸ هزار و ۷۵۰ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۰۶ و ۲۸۸ واحد رشد کرد.

فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی فناوران و پالایش نفت بندرعباس هر یک به ترتیب ۳۹، ۲۹ و ۲۰ واحد تاثیر افزاینده روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌ گذاری گروه توسعه ملی و پتروشیمی پردیس نیز به ترتیب ۲۴، ۱۳ و ۹ واحد تاثیر کاهنده روی نماگر بازار سرمایه داشتند.

در دادوستدهای امروز در گروه فلزات اساسی بیشتر نمادها کمتر از یک درصد در قیمت پایانی نوسان رو به بالا یا پایین داشتند، همچنین در گروه محصولات شیمیایی نمادهایی همچون گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، توکارنگ فولاد سپاهان و صنایع بهداشتی ساینا رشد دو درصدی را تجربه کردند و جز این سهم‌ها اکثریت مقداری در قیمت پایانی کاهش یافتند.

در گروه خودرو نیز روند قیمتی سهم‌ها عمدتا کمتر از یک واحد نوسان داشت. در این گروه ۷۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۳۵۷ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۱ هزار و ۲۱۱ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۷.۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۰۲۳ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۴۷ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۲ هزار و ۲۷۷ نوبت دادوستد شد. پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه از جمله تاثیرگذاران روی آیفکس بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین