کد خبر: ۴۹۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۸

توقف 48 ساعته حملات اسراییل

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری آسوشیتد پرس در ادامه گزارش خود آورده، به نظر می رسد اعلان این خبر از سوی آدم ارلی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا انعکاس فشار این کشور بر اسرائیل برای اعطا امتیازاتی بعد از حمله هوایی اسرائیل باشد. مقام های دولتی اسرائیل نیز موافقت ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل با توقف حملات هوایی برای 48 ساعت را تائید کرده اند.

نیروی هوایی اسرائیل در حمله هوایی اخیر خود که بازتاب جهانی بسیار گسترده ای داشت و اکثر دولت های اروپایی و عربی نیز آنرا بشدت محکوم کردند.

 56 زن و کودک را کشت. این حمله شدیدترین حمله هوایی اسرائیل به لبنان از زمان آغاز درگیریها در 20 روز گذشته بوده است. 34 تن از کشته شدگان این حملات  کودک بوده اند.

در زمان توقف حملات هوایی قرار است حادثه بمباران روستای قانا مورد بررسی قرار بگیرد. مقام های اسرائیلی گفته اند اگر تحقیقات نظامی در مورد این حادثه زودتر تکمیل شود ممکن است توقف حملات هوایی کمتر از 48 ساعت به طول انجامد. ارتش اسراييل دليل بمباران روستای قانا را مقابله با پرتاب موشكهاى نیروی های مقاومت حزب‌اله لبنان به سوى اسراييل عنوان كرده است.

دولت لبنان اعلام کرده که توقف 48 ساعت حملات هوایی کافی نیست. نوحاد محود، نماینده ویژه لبنان در سازمان ملل با اشاره به اینکه توقف 48 ساعت منجر به آتش بس و پایان خشونت ها نمی شود گفته، ما در جستجوی چیزی بیشتر از آن هستیم.

در ادامه گزارش آسوشیتد پرس آمده با احتساب افرادی که در حملات اخیر کشته شدند مجموع افرادی که از زمان آغاز درگیریها کشته شده اند به 510 نفر رسیده است. بمباران قانا توسط اسراييل، تلاشهاى خانم كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا براى آرام كردن اوضاع در منطقه را نيز بى‌اثر كرده و سفر برنامه‌ريزى‌شده او به لبنان لغو شده است. این در حالی است که دولت بیروت نیز اعلام کرده، دیگر در خصوص صلح بدون پیش شرط حاضر به مذاکره نیست.

کوفی عنان، دبیر کل سازمان ملل، خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه، پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان، اتحادیه اروپا، مارگارت بگت وزیر امور خارجه انگلیس، حسنی مبارک رئیس جمهور مصر، عبدالله دوم پادشاه اردن و... این حملات را بشدت محکوم کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین